کد خبر: ۳۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱

بهره‌مندی عشایر از صندوق بیمه اجتماعی

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: عشایر استان با پرداخت پنج درصد از سطح درآمد خود در قالب حق بیمه می‌توانند از فرصت طلایی مزایای صندون بیمه‌های اجتماعی بهره‌مند شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس حسن حبیبی امروز در شیراز اظهار داشت: جامعه عشایری با داشتن زندگی سخت، بیشتر از دیگر جوامع نیاز به بیمه به ویژه تامین اجتماعی دارند.

وی خاطرنشان کرد: برای تسهیل در ارائه خدمات بیمه‌ای به عشایر و روستائیان، صندوق بیمه اجتماعی با 18 کارگزار یا شرکت‌های تعاونی عشایری، فعالیت‌های بیمه‌ای این قشر از جامعه را انجام می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه عشایر می‌توانند با پرداخت حق بیمه به مدت 15 سال از مزایای مستمری ماهانه به میزان دوسوم سطح درآمد در نظر گرفته شده استفاده کنند، افزود: اگر فرد بیمه شده فوت شود، اعضای خانواده وی می‌توانند از مزایای بیمه استفاده کنند.

مدیرکل امور عشایر فارس تصریح کرد: 4 هزار و 900 نفر از عشایر از طریق کارگزاری‌های عشایری و کمیته امداد، بهزیستی، بهداری و تعاونی روستایی و عشایری عضو صندوق بیمه اجتماعی شده‌اند.

حبیبی اضافه کرد: شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی برای مردان 18 سال تمام و حداکثر 55 سال و برای زنان تا سن 50 سال در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: جمعیت عشایر فارس شامل سه ایل قشقائی، خمسه، لر، هشت طایفه مستقل با 19 زیست‌بوم، 27 هزار و 279 خانوار و 147 هزار و 790 نفر جمعیت، حدود 3.5 درصد جمعیت این استان و 12.5 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل امور عشایر فارس افزود: عشایر فارس با داشتن 3 میلیون راس دام سبک، 67 درصد مراتع، 44 درصد تولید صنایع دستی، 25 درصد گوشت قرمز، تولید سالانه 42 هزار و 360 تن شیر، 483 تن پشم، 82 تن موی بز، 260 هزار تن محصول زراعی و باغی، یکی از قطب‌های عشایری کشور محسوب می‌شوند.

حبیبی از وجود 78 کانون عشایری در استان فارس خبر داد و گفت: از سوی اداره کل امور عشایر فارس، 4 هزار و 400 خانوار در 24 کانون هدایتی و 54 کانون حمایتی اسکان داده شده‌اند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان