کد خبر: ۳۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱

100 دفتر پیشخوان در استان فارس راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل دفتر فناوری استانداری فارس از راه‌اندازی 100 دفتر پیشخوان خدمات دولت در نقاط مختلف استان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، مهرداد سهرابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگروه راهبری دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی استان فارس با ایجاد ظرفیت توسعه دفاتر از طریق افزایش خدمات قابل ارائه دستگاه‌های اجرایی استان از 98 خدمت هفت دستگاه در آبان‌ماه سال گذشته به 420 خدمت از 27 دستگاه در اسفند‌ماه سال 90 رسیده و در حال حاضر نیز 590 خدمت مختلف از 37 دستگاه اجرایی قابل تحقق است.

وی افزود: در حاضر 392 دفتر پیشخوان فعال در این استان وجود دارد که پس از آمایش ظرفیت راه‌اندازی 100 دفتر دیگر به نسبت متوازن در فارس ایجاد شد.

سهرابی اضافه کرد: این 100 دفتر تمام خدمات موجود را ارائه نمی‌دهند بلکه بنابر امکانات و بررسی دستگاه ارائه‌دهنده خدمت مبنی بر حسن انجام خدمات و تکریم ارباب رجوع تمام یا تعدادی از خدمات توسط این دفاتر به مردم ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر فناوری استانداری فارس تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند پس از مراجعه به آدرس http://www.dpfars.ir و یا http://www.fars.ir از شرایط و خدمات اطلاع پیدا کرده و حداکثر تا تاریخ پانزدهم مهر‌ماه جاری نسبت به ارسال مدارک به دبیرخانه کارگروه اقدام کنند.

به گفته وی، با احتساب حداقل 4 نیروی مورد نیاز برای هر دفتر پیشخوان حدود 400 نفر در این زمینه می‌توانند دارای شغل شوند.

سهرابی ادامه داد: بنابر آیین‌نامه ابلاغی جدید تمام دستگاه‌هایی که تاکنون خدمات تک سرویسی ارائه می‌دادند، در راستای یکپارچه‌سازی به دفاتر پیشخوان تبدیل می‌شوند.

مدیرکل دفتر فناوری استانداری فارس در ادامه شرایط اشخاص حقیقی متقاضی تاسیس دفتر را برشمرد و گفت: افراد متقاضی باید حداقل دارای مدرک کارشناسی بوده و دو سال در محل درخواست تاسیس دفتر سکونت داشته باشند.

وی افزود: توانایی جسمی، توانایی مالی و تامین نیروی انسانی از افراد غیر شاغل با مدرک حداقل دیپلم از دیگر شرایط لازم برای متقاضیان است.

به گفته این مقام مسئول، به منظور تسهیل کار در ابتدای تقاضا ارائه آدرس مکان دفتر الزامی نیست اما افراد دارای سند ملکی از امتیاز بالاتری برخوردار شده و سایرین نیز باید تنها در محدوده مورد نیاز اقدام به تاسیس دفتر با حداقل 50 متر فضا کرده و مجاز به جا‌به‌جایی نیستند.

سهرابی تصریح کرد: نمره بالای آزمون تخصصی در مواد آشنایی با خدمات الکترونیک، دارا بودن مدرک ICD، عضو خانواده معظم شهدا یا ایثارگران بودن، دارا بودن سن زیر 40 سال و تاهل از جمله مواردی هستند که در واگذاری دفتر امتیاز محسوب می‌شوند.

به گزارش فارس، برخی از خدمات افزوده شده در دفاتر شامل صدور فیش مفاصاحساب عوارض خودرو، فرم‌ اعتراض به نحو ممیزی و تعیین صلاحیت‌ها در ممیزی مراتع، فرم تقاضای تهیه طرح مرتع‌داری، فرم تکمیل و پیگیری درخواست‌های متقاضیان پروژه‌های سازه آبی و بیولوژیک آبخیزداری، فرم تقاضای گذراندن خدمت سربازی، فرم تقاضای آموزش مجریان و بهره‌برداران طرح‌های منابع طبیعی است.

همچنین نصب مجدد تلفن‌های تخلیه شده، انجام عملیات مربوط به وصل تلفن‌های قطع شده، صدور فرم تسویه حساب میان‌دوره‌ای، انجام عملیات ثبت‌نام تلفن، پاسخ استعلام سند صلح که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم سند نشده، ثبت ودیعه، اخذ درخواست فرم ریز مکالمات از طریق فکس و رایانه نیز از دیگر مواردی است که توسط این دفاتر صورت می‌گیرد.

افتتاح انواع حساب (قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری، کوتاه‌مدت، بلندمدت)، اعطای انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی، پرداخت حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان به نمایندگی از سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، دریافت قبوض مصرفی (آب، برق،گاز، تلفن)، قبوض و وصول چک، حواله‌جات، پرداخت یارانه‌ها و پرداخت سود سهام عدالت نیز در این دفاتر انجام می‌شود.

همچنین ارائه خدمات به نمایندگی از شرکت‌ها و ارگان‌ها، خدمات پستی، طرح سند‌دار کردن زمین، فروش مدارک گذرنامه، فروش قبض معافیت، فروش دفترچه نظام وظیفه، ثبت‌نام سهام عدالت، توزیع کالا‌برگ کالاهای اساسی، خدمات خودرویی، پروانه کسب اصناف، تأییدیه تحصیلی، حکمت کارت، تمام خدمات مربوط به ادامه تحصیل و کنکور نیز در این دفاتر انجام می‌شود.

از دیگر مواردی که در دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود شامل اخذ مدارک صدور اولیه دفترچه بیمه خدمات درمانی کارکنان دولت، اخذ مدارک تمدید دفترچه بیمه خدمات درمانی سایر اقشار، ثبت‌نام اولیه متقاضیان بیمه ایرانیان از طریق سامانه، اطلاع‌سانی پزشکان و موسسات درمانی طرف قرارداد با خدمات‌درمانی و ارسال لیست حقوق از طریق سامانه است.

درخواست تغییر نام و نام خانوادگی، درخواست انشعاب فاضلاب، جمع‌آوری انشعاب آب، جا‌به‌جایی کنتور، ثبت‌نام لایحه تعیین تکلیف اراضی املاک فاقد سند، ارسال استعلام دفاتر اسناد رسمی و اخذ پاسخ استعلام، ارسال خلاصه معاملات انجام شده در دفاتر و تهیه نقشه آپارتمان‌ها توسط نظام مهندسی نیز در دفاتر پیشخوان دولت صورت می‌گیرد.

همچنین تقاضای سهام مشاعی، تفکیک عرصه املاک ثبت شده، ثبت شرکت‌ها، اجرای ماده 45 قانون ثبت و تعویض معابر، اسکن و به‌روز‌رسانی اوراق هویتی صاحبان مشاغل خودرو، جستجوی وضعیت اطلاعات مالیاتی صاحبان مشاغل خودرو، استعلام مکانیزه و اظهارنامه‌های مالیاتی، توزیع کالابرگ و نفت سفید استان فارس و ثبت‌نام صاحبان خودرو از دیگر مواردی است که دفاتر پیشخوان دولت نسبت به پیگیری آنها اقدام می‌کنند.

اعلام میزان بدهی مالیاتی، اعتبار‌سنجی پرداخت مالیات، صدور و چاپ گواهی پرداخت مالیات در دفاتر پیشخوان، ثبت مکانیزه گواهی پرداخت مالیات در دبیرخانه ممیز کلی، ثبت اظهارنامه خودرو، ثبت‌نام متقاضیان مسکن مهر، اخذ کد رهگیری الکترونیک برای خودروهای حمل دام و طیور، صدور پروانه بهداشت بهره‌برداری واحدهای دامداری و تمدید پروانه بهداشت نیز از جمله مواردی است که در این دفاتر انجام می‌شود.

بهره‌برداری واحدهای دامداری، تمدید پروانه فعالیت شرکت‌های حمل و نقل مسافر، اخذ پروانه عبور بارهای ترافیک، اطلاع‌رسانی نوسازی ناوگان باری، صدور مجوز فعالیت راننده حمل و نقل روستائی، تشکیل پرونده به منظور صدور دفترچه زنبورداری، ثبت‌نام انتقال پروانه تاسیس صنایع تبدیلی کشاورزی از طریق سامانه، ثبت‌نام متقاضیان مجوز مشاغل خانگی برای متقاضیان مستقل، ثبت‌نام سوخت واحدهای مرغداری، گلخانه‌ها و صنایع تبدیلی کشاورزی از طریق سامانه نیز توسط این دفاتر قابل پیگیری و انجام است.

ثبت‌نام اولیه متقاضی در سامانه تجارت آسان، ثبت‌نام سوخت موتورپمپ و تراکتورها، مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری، درخواست تسهیلات گردشگری، تمدید پروانه بهره‌برداری مراکز اقامتی و پذیرایی، یارانه تسهیلات بنگاه‌های زودبازده، تمدید پروانه‌ها، صدور مجوز حفر چاه به جای قنات و تامین آب برای مصارف آبزی‌پروری کشاورزی نیز توسط دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود.

همچنین درخواست صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی ایران، درخواست انشعاب برق، دریافت تراکنش و یا سوخت‌گیری کارت هوشمند سوخت، ثبت‌نام موتورهای تعویض پلاک شده در مورد تعویض کارت سوخت، پیگیری وضعیت کارت‌های جا مانده در جایگاه‌های پمپ بنزین، تقاضای مجوز هرس اشجار، درخواست تمدید کارت صلاحیت مینی بوس، صدور کارت صلاحیت اتوبوس شهری، پرداخت عوارض خودرو نیز توسط این دفاتر صورت می‌گیرد.

مشارکت در ایجاد بازارچه، شرکت در مناقصه یا مزایده‌ها، تقاضای تدریس در مراکز آموزشی کانون زبان، ثبت‌نام اولیه زبان‌آموزان در مراکز کانون زبان، درخواست معافیت از خدمت سربازی، طرح سرپرست داوطلب فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست، تمدید کارت بازرگانی، تقاضای مرکز نشر، تقاضای مجوز توسط ناشر مؤلف، درخواست ثبت اثر، تاسیس شرکت‌های تولید فیلم کوتاه غیر سینمایی، تاسیس استودیو صدابرداری و ... نیز از طریق این دفاتر قابل انجام است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان