کد خبر: ۳۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱

بهره‌برداری از 87 فضای آموزشی در استان فارس

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: همزمان با فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس، 87 فضای آموزشی و پرورشی در استان آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس احمد دست‌نیان امروز در شیراز اظهار داشت: این طرح‌ها شامل 67 پروژه آموزشی با گنجایش 530 کلاس درس و 350 میلیارد ریال اعتبار و 10 پروژه پرورشی با 6 هزار و 500 متر مربع مساحت با 25 میلیارد ریال اعتبار است.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید نیز 500 کلاس درس در فصل بازگشایی مدارس آماده‌سازی و تجهیز شده است.

دست‌نیان از وجود 16 هزار کلاس درس بدون استحکام در استان فارس خبر داد و افزود: حدود 9 هزار و 500 کلاس درس در سطح این استان نیاز به مقاوم‌سازی و بازسازی دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس تصریح کرد: رویکرد مهم سازمان نوسازی در افق چشم‌انداز 20 ساله، توجه جدی به زیرساخت‌های علمی و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی است.

دست‌نیان گفت: در ساخت و ساز مدارس، علاوه بر حفظ معماری ایرانی و اسلامی، به نشاط، شادابی و جذابیت در ساخت فضاهای آموزشی توجه ویژه شده است.

وی اضافه کرد: برای ترغیب و تشویق خیران مدرسه‌ساز تاکنون 14 جشنواره با عنوان خیران مدرسه‌ساز برگزار شده است و یک میلیارد و 500 میلیون تومان جمع‌آوری شده که این رقم در جشنواره چهاردهم به 39 میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس افزود: در راستای توجه به گسترش فضاهای آموزشی در مناطق محروم روستایی و عشایری، 100 کلاس درس در مقطع متوسطه عشایری راه‌اندازی شده است.

دست‌نیان در مورد برقراری ایمنی در کلاس‌های درس تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده در هیچ‌کدام از مدارس استان فارس از بخاری نفتی استفاده نمی‌شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان