کد خبر: ۳۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۴ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱

تحصیل 14600 دانش آموز اتباع خارجی در مدارس فارس

در سال جاری 14 هزارو 600 دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان تحصیل می کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، مسئول امور تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجه اداره آموزش و پرورش  فارس گفت:در سال جاری 14 هزارو 600 دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان تحصیل می کنند.
به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش فارس،  محمد مهدی دباغ  گفت : در میان دانش آموزان اتباع خارجی که در مدارس استان ثبت نام شده اند 97 درصد افاغنه و تنها 3 درصد آنان از کشور های عراق و پاکستان هستند که طبق بخشنامه وزارت آموزش و پرورش ،اتباع مجاز خارجی می توانند در مدارس استان تحصیل کنند.
وی با بیان اینکه در هر سال 5/1 درصد به آمار دانش آموزان اتباع خارجی اضافه می شود گفت: دانش آموزان اتباع خارجی در سه مقطع ابتدایی ، راهنمایی و متوسطع مشغول به تحصیل هستند و بیشترین آن ها در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند .
دباغ بیان داشت : تلاش های اداره آموزش و پرورش استان همسو با سیاست تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان اتباع خارجی در امر تحصیل و منطبق با قوانین و مقررات است تا از این طریق فرزندان اتباعی که در فارس به صورت موقت ساکن هستند بتوانند تحصیل کنند.
این مقام مسئول گفت: با اتخاذ تدابیر خاص از سوی مسئولین و با برنامه یزی منظم در سال تحصیلی جدیدشیوه نامه های ثبت نامی اتباع خارجی به تمامی مدارس ارسال و  دراین خصوص با مدیران مدارس هماهنگی لازم انجام شده است .
وی اتباع خارجی مجاز را پیام رسان دوستی ، برادری و محبت نظام جمهوری اسلامی به کشورشان دانست و گفت: سعی شده بسترهای قانونی برای آنها ایجاد شود تا بتوانند از امکان تحصیل برخوردار شوند.
گفتنی است فارس از نظر حضور اتباع مجاز افغان پس از استان های خراسان و خوزستان سومین استان کشور است.



نظرات بینندگان