کد خبر: ۳۶۲۵۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱

نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی بانوان در شیراز افتتاح شد/گزارش تصویری

این فروشگاه در فضایی به وسعت 340متر و در دو بخش فروش چادر،مانتو، کیف و کفش و بخش لباس ویژه بانوان راه اندازی شده است،

شیرازه - در آشفته بازار هفت رنگ این روز های شهر برای پیدا کردن لباسی که هم ارزان باشد و هم ازکیفیت مطلوب برخوردار و البته مطابق سلیقه و عرف و اعتقادات ملی مذهبی باشد کار بسیار سختی است و صد البته این موضوع برای خانم ها کاری سخت تر و مشکلتر است.

جنس های بی کیفیت  وارداتی که عمدتا به صورت قاچاق عرضه می شود بازار را  قبضه کرده و در این بین هجمه همه جانبه به فرهنگ اصیل ایران اسلامی در پوشش و لباس به عنوان یکی از مظاهر فرهنگی جامعه خودنمایی می کند. مانتو های کوتاه و نازک لباس های تنگ و چسبان و ... عرضه آن توسط مانکن های زنده تصویر ثابتی است که همه به آن عادت کرده ایم .

اگر چه سالهاست صحبت از راه اندازی فروشگاه های عرضه پوشاک اصیل ایرانی اسلامی می شود اما تاکنون اقدام جدی در این خصوص دیده نشده است.

با این تفاسیر امروز صبح در مراسمی که با حضور مسئولین ارشد استانی و به میزبانی سپاه فجر فارس برگزار شد اولین فروشگاه عرضه مستقیم پوشاک زنانه با نام «حریم یاس»  افتتاح و راه اندازی شد.

در مراسم افتتاح این فروشگاه که در فضایی به وسعت 340متر و در دو بخش فروش چادر،مانتو، کیف و کفش و بخش لباس ویژه بانوان راه اندازی شده است،سردار غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر گفت: : برای ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب در سطح شهرستان شیراز12برنامه مدون داریم که یکی از این برنامه ها تاسیس مرکزی برای تسهیل خرید البسه بانوان  متناسب با ارزشهای اسلامی است.

سردار غیب پرور با اشاره به اینکه سپاه قصد تصدی گری نداشته و ندارد با تییین فلسفه ایجاد این فروشگاه اظهار داشت: سپاه قصد تصدی گری ندارد اما احساس کردیم که در شیراز که سومین حرم اهل بیت است یک الگو ارائه دهیم و لذا نیت اصلی ارائه الگوست.ما امید داریم که در شهر شیراز حداقل 40 الی 50 فروشگاه از این مجموعه افتتاح شود.

سعید کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر نیز با اشاره به این موضوع که این نمایشگاه گامی بلند در راستای تحقق امر به معروف و نهی از منکر می باشد به خبرنگاران گفت: برای راه اندازی این  فروشگاه تاکنون 150 میلیون تومان هزینه شده است.

وی اذعان داشت: با توجه به شعار امسال کالاهایی که در این مجموعه ارائه می شود به قیمت فاکتور ارائه می شود و مدیریت این مجموعه با بانوان است.

لازم به ذکر است این نمایشگاه در بلوار پاسداران جنب پادگان امام حسین (ع) همه روزه فعال و کلیه اجناس آن به قیمت فاکتور خرید، عرضه می شود.

پیش بینی میشود با توجه به نبود فضای مشابه فروشگاه حریم یاس در استان از لحاظ تنوع و قیمت این فروشگاه محل مناسبی برای خرید خانواده ها باشد .

شیرازه امیدوار است مسئولین استان علاوه برکنترل وضعیت بازار موجود ، نسبت به ترغیب و تشویق فروشندگان جهت عرضه پوشاک اصیل ایرانی اسلامی اهتمام ویژه ای در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 



انتهای پیام/20

{$old_album_36258}
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ني ريز
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۱
0
کاش تو شهرستانها هم بود.

همه چی برای شیرازیا!
1107
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۱
0
این کار خیلی خوبه

ولی اینکه سپاه وارد این مقوله شده جای بحثه!
1107
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۱
2
چه فرق داره

خدا پدرشون رو بیامرزه

یکی باید پیش قدم می شد.

البته جایی که انتخاب کردن خوب نیست!
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۱
0
با سلام<br />

اول خدا قوت خدمت بانی این کار <br />

دوم من دیروز رفتم از نمایشگاه دیدن کردم ولی کاش عکاس شیرازه از قیمت ها هم عکس میگرفت <br />

آخه مانتو 136000ارزونه <br />

یا ما خیلی کم پولیم یا شما خیلی پولدارید
رحیم رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۱
0
سلام برای شروع واستارت اولیه خوبه ولی باید توسعه پیدا کنه در کل استان ودر کلیه زمینهای فرهنگی واجتماعی
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۱
0
خانمم رفته میگه انصافا قیمت هاش قیمت فاکتوره

معلومه چیزی روش نمی کشند!
adamak
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۱
1
با سلام و خسته نباشید به دست اندرکاران واقعاً کاری با این حجم مطلوب جای تشکر و خسته نباشید دارد اما چند پیشنهاد

1- چقدر خوب می شود در محلهای تجاری مثل آفتاب و ستاره و غیره شعب زده شود

2- لباسها با دید رقابت مد نباشد بلکه رقابت فرهنگی را می طلبد مثالی می آورم برای خرید چادر تا همین چند روز پیش باید به بازار شاه چراغ و یه سه راه نمازی می رفتید که خیلی مواقع دسترسی سخت و این باور برای خیلیها پیش آمده بود که اصلاً چادر به طبقه خاصی تعلق دارد برای همین در آن مناطق فروخته می شود که خود یک نوع برند شخصیتی ایجاد می کرد حال اگر انواع چادر که با شمایل و مدلهای مختلف این روزها دوخته و دیده می شود در فروشگاههایی مانند مراکز پر زرق و برق و عامه پسند و پر رفت و آمد که بیشتر مرکز تفریح و نمایشگاهی است با بعد فرهنگی به نمایش گذاشته شود خود می تواند نمادی از جحاب صحیح را ارایه کرد البته این مورد را نباید فراموش کرد که باز هم رقابت اقتصادی را اولویت دهیم و فرهنگ سازی صحیح با مدلهای ارزشمند را فدای مادی گرایی نماییم چنانچه در این نمایشگاه از آن پوششی که واقعاً بدون چادر باید در جامعه حاضر شد و باید جلوه ای از فرم ادارات - جامعه و مدارس بباشد کمتر دیده می شود که البته بی شک برای جذب اولیه فرهنگی بسیار جای تقدیر دارد.

با امید که با تمام وجود از کار و سرمایه ایرانی جمایت کامل نماییم و حتی به مرور زمان چنین طرحهایی روبه تولیدات صد درصد ایرانی و حتی استانی از نخ تا طراحی و دوخت برود و این کار با حمایت تک تک ما بر خواهد آمد که از بانیان بزرگ اندیشپ و نیک بین که این مجموعه هایی را برای امنیت خاطر جامعه فراهم می آورند حمایت نماییم

با آرزوی توفیق روز افزون
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۱
0
باسلام وخسته نباشید

خیلی عالی بودهم قیمتها وهم تنوع محصولات ولی اطلاع رسانی لازم نکرده اید ساعت کارنمایشگاه دریک بنرچند متری بالای ان فراموش شده درسایت شیرازه هم به ان اشاره نشده.

تبلیغات بیشتری لازم است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۱
0
سلام ..خدا قوت
اما ایرادی که مبیبینم هنوز برای رفتن به مهمونی(نه محل کار) لباسهای خوش رنگ و طرح تری هست که می شه بهشون فکر کرد و با نظر جوانها بیشتر سازگاره...توی شیراز خیلی کمه..توی این عکس ها هم نبودددد