کد خبر: ۳۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱

جشنواره خرمای خشت فرصتی برای معرفی توانمندی ها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از نقش مهم جشنواره خرمای خشت در شناسایی و معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری این بخش در کازرون خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، فریدون فعالی در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره ملی مردمی خرما در بخش خشت از توابع شهرستان کازرون در استان فارس اظهار داشت: بدون شک برگزاری جشنواره‌های تک زمانی، تک مکانی مانند جشنواره خرما با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بی‌شماری که در استان فارس وجود دارد، در رونق صنعت گردشگری این استان در بلند‌مدت تاثیر‌گذار است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌هایی مانند گل و گلاب لایزنگان داراب، انجیر استهبان و گل نرگس در شهرستان کازرون افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های فراوان در این منطقه، جشنواره خشت می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ، تاریخ و صنایع دستی این منطقه باشد.

فعالی در ادامه به آمادگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی اشاره کرد و ادامه داد: در نخستین جشنواره خرما این اداره کل با برپایی غرفه‌هایی در قالب غذاهای سنتی و صنایع دستی تلاش کرد گوشه‌هایی از قابلیت‌های این منطقه از کشورمان را نمایش دهد.

نخستین جشنواره ملی مردمی خرمای خشت با حضور گروه‌های مختلف مردم، مسئولان استان فارس و کشور، تولیدکنندگان و صادرکنندگان خرما، ششم مهر‌ماه همزمان با روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری در شهر خشت از توابع شهرستان کازرون در استان فارس برگزار شد.

 

برچسب ها: خرما ، خشت ، شیرازه
نظرات بینندگان