کد خبر: ۳۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱

هدف غرب تسلیم شدن کشور در مقابل خواسته‌هایشان است

رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت:هدف غرب از اتخاذ تحریم‌های کنونی ایجاد نارضایتی مردم، سوق دادن اقتصاد به سمت اقتصاد مافیایی و زیرزمینی و تسلیم شدن کشور در مقابل خواسته‌هایشان است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، مظفر مختاری در جلسه علنی شورای اسلامی استان فارس اظهار داشت: هدف غرب از اتخاذ تحریم‌های کنونی ایجاد نارضایتی مردم، سوق دادن اقتصاد به سمت اقتصاد مافیایی و زیرزمینی و تسلیم شدن کشور در مقابل خواسته‌هایشان است.

وی افزود: اتخاذ تصمیمات مدبرانه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می‌تواند به عنوان راه چهارم، راهگشای برون‌رفت از شرایطی باشد که غرب به دنبال آن است.

مختاری با اشاره به برگزاری اجلاس شورای عالی استان‌ها در کردستان و حضور وی در این اجلاس به عنوان مسئول کارگروه اول بررسی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: با مشاوره گرفتن از تنی چند از کارشناسان اقتصادی در این اجلاس و کارگروه حاضر شدیم.

وی با بیان اینکه پیشنهادات استان فارس برای ایجاد زیرساخت‌های لازم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد استقبال اعضای شورای عالی استان‌ها قرار گرفت، اضافه کرد: برخلاف اقتصاد ریاضتی که در آن مردم مجبور به تحمل فشارهای اقتصادی هستند، اقتصاد مقاومتی به دنبال مردمی کردن اقتصاد و به تبع آن تقسیم ثروت بین اقشار مختلف است.

این مسئول با تاکید بر اینکه لازمه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اصلاح ساختار کنونی اقتصاد کشور است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ کار و تولید، حمایت از تولید ملی، مبارزه با مفاسد اقتصادی و در اختیار قرار گرفتن اقتصاد توسط مردم براساس اصل 44 قانون اساسی از مفاهیم اقتصاد مقاومتی است.

مختاری از سیاستگذاری برای اصلاح الگوی مصرف، افزایش بهره‌وری در تولید، کاهش قیمت تمام شده تولیدات، خشکاندن ریشه‌های فقر و آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری در جامعه و فعال‌سازی سیستم‌های حمایتی پولی، مالی و بیمه‌ای بخش تولید برای تحرک در اقتصاد داخلی و نیز حمایت از صادرات کالاهای غیرنفتی به عنوان اصلی‌ترین مؤلفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی پویا در جامعه یاد کرد و خواستار تلاش دولتمردان برای فراهم کردن این زیرساخت‌ها شد.

 

برچسب ها: هدف ، غرب ، شیرازه
نظرات بینندگان