کد خبر: ۳۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱

کارت اقامت اتباع بیگانه مجوز اشتغال آنان نیست

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: کارت اقامت اتباع بیگانه مجوزی برای اشتغال محسوب نمی‌شود و کارفرمایانی که کارگران فاقد کارت کارگری را به کار گیرند، به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، غلامرضا غلامی با بیان اینکه طرح آمایش 8 اتباع خارجی، از ششم خرداد‌ماه 91 آغاز شده است و تاکنون 84 درصد از اتباع افغانی مجاز، کارت اقامت خود را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: آخرین مهلت مراجعه برای دریافت کارت آمایش 8 پانزدهم مهرماه جاری است و تنها دارندگان کارت آمایش 8 بعد از این تاریخ، مجاز محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه مهاجران خارجی که کارت آمایش 8 خود را دریافت نکرده‌اند، غیرمجاز تلقی شده و مأموران انتظامی موظف به دستگیری و طرد این افراد هستند، گفت: تنها فرزندان آن دسته از اتباع افغانی که کارت آمایش 8 خود را دریافت کرده‌اند، مجاز به ثبت‌نام در مدارس هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری فارس همچنین خاطرنشان کرد: اتباع افغانی دارای کارت آمایش 8 باید به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده و کارت اشتغال خود را که شامل تعدادی از مشاغل مجاز می‌شود، ‌تمدید کنند چراکه کارت اقامت، مجوزی برای اشتغال محسوب نمی‌شود و کارفرمایانی که کارگران فاقد کارت کارگری را به کار گیرند، براساس ماده 181 قانون کار، جریمه شده و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

غلامی تصریح کرد: اتباع عراقی دارای کارت هویت نیز باید تا پانزدهم مهر‌ماه جاری برای دریافت کارت جدید به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان فارس مراجعه کنند.

 

برچسب ها: کارت ، اقامت ، شیرازه
نظرات بینندگان