کد خبر: ۳۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱

به زودی طرح زوج و فرد کردن خودروها اجرا می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: در مرحله نخست برای اینکه بتوانیم محدوده طرح ترافیک را اجرا کنیم به دنبال آغاز طرح زوج و فرد کردن خودروها هستیم.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محسن اردکانی در حاشیه جلسه شورای ترافیک استان که به ریاست استاندار فارس برگزار شد، با بیان اینکه پیش طرح‌های اولیه‌ای برای اجرای محدوده طرح ترافیک در نواحی مرکزی و پرترافیک شیراز در گذشته در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: در جلسه گذشته شورای ترافیک استان فارس مقرر شده بود شهرداری شیراز نظرات کارشناسی شده پلیس را در مورد فراهم شدن بستر و مقدمات اجرای محدوده طرح ترافیک شیراز تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه جلسه شورای ترافیک این استان در راستای پیگیری مجموعه اقداماتی که توسط شهرداری و پلیس در طول این مدت صورت گرفته بود تشکیل شد، خاطرنشان کرد: در این جلسه تصمیمات مهمی اتخاذ شد و شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برخی از نظرات کارشناسی پلیس را که هنوز تامین نشده بود نهایی کردند و قرار شد نسبت به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای این طرح اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس با اشاره به اینکه در مرحله نخست برای اینکه بتوانیم محدوده طرح ترافیک را اجرا کنیم به دنبال آغاز طرح زوج و فرد کردن خودروها هستیم، افزود: برای اجرای این طرح تاکنون برخی از نظرات پلیس که 14 مورد بوده است تامین شده و سایر نظرات نیز باید توسط شهرداری و شورای شهر شیراز تامین و سپس در جلسه آتی نسبت به اجرای محدوده طرح ترافیک تصمیم‌گیری نهایی شود.

اردکانی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت رعایت الزامات مورد نیاز در احداث بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها در شهر شیراز تاکید کرد و اظهار داشت: در گذشته در بزرگراه‌های شهر شیراز از جمله بزرگراه چمران سرعت‌گیرهای غیراستاندارد و دیوارگونه‌ای در مسیر این شریان اصلی شهر اجرا شد که اعتراض بسیاری از شهروندان را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه با بررسی‌هایی که در شورای ترافیک استان فارس صورت گرفت، مقرر شد که شهرداری شیراز با نصب دوربین‌های سرعت‌سنج و برقراری ارتباط آن با مقر فرماندهی پلیس، نسبت به کنترل سرعت به صورت دوربین و مکانیزه اقدام کند، تصریح کرد: با این تصمیم مقرر شد شهرداری شیراز نیز حداکثر ظرف مدت یک ماه آینده نسبت به جمع‌آوری سرعت‌گیرهای غیر استاندارد در مسیر بزرگراه چمران و همچنین بلوار فرهنگ اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس به ایجاد شدن ترافیک‌های طولانی مدت در مسیر چهارراه نیایش منتهی به مسیر بزرگراه چمران اشاره کرد و اظهار داشت: در جلسه شورای ترافیک استان فارس مقرر شد حداکثر ظرف 15 روز آینده با تدابیر مشترکی که توسط شهرداری و پلیس راهور اتخاذ می‌شود این چهار‌راه مسدود شده و ایجاد دوربرگردان‌های جایگزین در مسیر بزرگراه چمران در دستور کار قرار گیرد.

اردکانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه شهر شیراز دارای ظرفیت‌های مهم و بسیار خوبی برای گردشگری است، افزود: در سال گذشته و با تاکید استاندار فارس، بخش‌هایی از محدوده مجموعه تاریخی زندیه، بازار وکیل، موزه استحمام و مسجد وکیل تبدیل به گذر پیاده شده و سنگ‌فرش‌های خوبی در این مکان‌ها نصب شده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال نیز با تاکید استاندار فارس، پروژه سنگ فرش حافظیه حدفاصل چهارراه ادبیات تا چهارراه حافظیه که بخش‌های عمده عملیات آن توسط شهرداری به صورت سنگ‌فرش انجام گرفته است اجرا می‌شود، گفت: در این جلسه مقرر شد بقیه عملیاتی که برای ایجاد گذر پیاده آرامگاه حافظیه قرار است انجام شود به سرعت عملیاتی شده و پلیس نیز نسبت به تعیین مسیر جایگزین حدفاصل چهار‌راه ادبیات تا چهار‌راه حافظیه اقدام کند تا این قطعه نیز در آینده نزدیک به گذر پیاده تبدیل شود.

 

برچسب ها: زوج ، فرد ، شیرازه
نظرات بینندگان