کد خبر: ۳۶۲۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱

فاصله شیراز اصفهان تا 4 سال دیگر 100 کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: با به بهره‌برداری رسیدن بزرگراه شیراز اصفهان که چهار سال به طول می‌انجامد، فاصله این دو شهر 100 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محسن اردکانی در حاشیه بازدید از مراحل اجرای آزادراه شیراز اصفهان در تنگ خیاره اظهار داشت: استان فارس تاکنون هیچگونه آزادراهی نداشته و نخستین آزادراهی که تصویب و عملیاتی شده، آزادراه شیراز اصفهان است.

وی با بیان اینکه این آزادراه در دو قطعه 105 کیلومتری از شیراز تا ایزدخواست در حال اجراافزود: این پروژه با یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار انجام می‌شود و تاکنون حدود 11 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس با اعلام اینکه این آزادراه در زمان بهره‌برداری بیش از 100 کیلومتر مسافت شیراز تا اصفهان را کاهش می‌دهد، گفت: این پروژه در مدت چهار سال به بهره‌برداری می‌رسد.

اردکانی با اشاره به این که در بازدید از کارگاه پروژه آزادراه شیراز اصفهان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و فرمانداران شهرستان‌های مرودشت و سپیدان، مشکلات اجرایی این پروژه مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: برای حل مشکلات اجرای این طرح در حوزه‌های مختلف، زمان‌بندی مناسبی تعیین شده است.

وی افزود: در اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی ممکن است آسیب‌هایی نیز به محیط زیست برسد، تصریح کرد: خسارات وارد شده به محیط زیست توسط کارفرما و پیمانکار به صورت کامل پرداخت می‌شود و چند برابر درختان را جایگزین می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس با اعلام اینکه حداکثر سرعت در آزادراه شیراز اصفهان 140 کیلومتر در ساعت تعیین شده است، ادامه داد: این آزادراه از دوراهی قلات به تنگ خیاره و سپس به سده در شهرستان اقلید و در نهایت به ایزدخواست می‌رسد و از آنجا وارد استان اصفهان می‌شود.

اردکانی اضافه کرد: مطالعه طرح‌های آزادراهی از شیراز به تمام مراکز استان‌های هم‌جوار در دستور کار مدیریت ارشد استان فارس قرار دارد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۱
0
خداروشكر بازم ولي حيف محيط زيست نيست؟