کد خبر: ۳۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱

مدیران در هزینه‌کرد منابع دقت کنند

استاندار فارس خواستار دقت بیشتر مدیران در هزینه‌کرد منابع شد و با حساس خواندن شرایط کنونی کشور، مدیریت در این شرایط را نشان‌دهنده کارآمدی یک مدیر دانست.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، حسین صادق‌عابدین در جلسه شورای اداری استان فارس اظهار داشت: کشور در شرایط حساسی قرار دارد و با توجه به تحریم‌ها و فشارهای موجود مدیران فارس نیز باید متناسب با این وضعیت تصمیم‌گیری کنند.

مدیر ارشد اجرایی استان فارس ادامه داد: مدیری توانمند و قوی است که بتواند از شرایط سخت استفاده کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

نماینده دولت در استان فارس خاطرنشان کرد: مدیران دقت کنند که بودجه تا این لحظه 30 درصد محقق شده و مشخص نیست که تا پایان سال چه میزان بودجه به این استان اختصاص یابد.

صادق‌عابدین اضافه کرد: رعایت قانون باید در تمام شرایط نصب‌العین مدیران باشد و دقت شود که با توجه به میزان اعتبارات، پروژه‌ها با کیفیت مطلوب انجام شود.

وی تصریح کرد: مدیران باید در حد توان تخصیص اعتبار به پروژه‌ها را مدیریت کنند و ضمن جلوگیری از اتلاف منابع، از طولانی‌شدن زمان اجرا نیز ممانعت به عمل آورند و به یقین اگر نیت خالصانه باشد، موفق می‌شویم.

این مقام مسئول با اشاره به نشست اخیر خود با معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در این نشست پیرامون مشکلات و ظرفیت‌های استان فارس تصمیم‌گیرهای ارزشمندی صورت گرفت.

همچنین انتقال آب خلیج فارس به جنوب استان فارس در راستای کمک به رفع معضل خشکسالی و تقویت بخش صنعت و کشاورزی، احداث آزادراه به مرکز استان، تعیین تکلیف بیمه محصولات کشاورزی، موافقت با فروش اوراق مشارکت توسط آب منطقه‌ای و تشکیل بانک انرژی به عنوان بخشی از این تصمیم‌ها مورد اشاره وی قرار گرفت.

استاندار فارس از تکمیل پروژه‌های پتروشیمی، اعلام آمادگی کنسرسیوم نفتی این استان به منظور توسعه پالایشگاه شیراز، تعیین سهمیه استان از آب رودخانه‌های خروجی، رفع کمبود سرانه ورزشی فارس و تامین منابع مالی برای رفع نقاط پرحادثه به عنوان دیگر تصمیم‌های این نشست یاد کرد.

نماینده دولت در این استان در ادامه از اجرایی‌شدن طرح آمایش معادن فارس خبر داد و افزود: بحث توسعه معادن فارس از جمله موارد بسیار مهم است چراکه معادن استان می‌توانند همپای بخش نفت و گاز باعث پیشرفت و توسعه شوند.

استاندار فارس ادامه داد: برای مطالعات بخش معدن فارس رقمی معادل پنج تا 10 میلیارد تومان لازم است که در صورت انجام این مهم افزایش سرمایه‌های استان را به همراه دارد.

به گفته وی، معادن منیزیوم موجود در شهرستان لامرد می‌تواند مواد مورد نیاز 60 تا 70 کارخانه تولید این ماده را فراهم کند.

وی ادامه داد: منیزیوم فلزی است سبک‌تر و مقاوم‌تر از آلومینیوم که جایگاه خوبی در صنعت دارد، اگر چه دچار زنگ‌زدگی می‌شود اما می‌تواند جایگزین خوبی برای آلومینیوم باشد.

استاندار فارس تصریح کرد: به احتمال فراوان بانک انرژی در این استان راه‌اندازی می‌شود و در همین مورد نیز کارگروهی برای پیگیری وضعیت پروژه‌های پتروشیمی فارس تشکیل شده است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز دشمن از هر زمانی مجهزتر و جدی‌تر شده و البته ملت ما نیز ملتی پرشور و آماده است.

وی گفت: باید خود را برای شرایطی سخت‌تر نیز آماده کنیم.

استاندار فارس با یادآوری اینکه تا پایان امسال 75 هزار واحد مسکونی روستایی بهسازی و مقاوم‌سازی می‌شود، گفت: امیدوار هستیم تا پایان شش ماه نخست سال آینده با تلاش فرمانداران و بنیاد مسکن، جشن پایان مقاوم‌سازی مسکن روستایی را در فارس برگزار کنیم.

دیگر سخنران این نشست معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس بود که در مورد رشد ضریب امنیت استان صحبت کرد و افزود: با بررسی‌های صورت گرفته در سال 90 نسبت به سال 89 ضریب امنیتی فارس رشد 40 درصدی را تجربه کرده است.

کمال فیروز‌آبادی تصریح کرد: با تلاش تمام مجموعه‌های انتظامی و امنیتی استان در شش ماه نخست امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 25 درصدی امنیت را شاهد بودیم.

معاون عمرانی استاندار فارس نیز در این جلسه گفت: با توجه به شرایط و تسهیلاتی که برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی ایجاد شده است دیگر هیچ عذری از مسئولان، فرمانداران و ساکنان روستاها در انجام نشدن کار پذیرفته نیست.

محسن اردکانی ادامه داد: از 320 هزار واحد مسکن روستایی این استان هنوز 180 هزار واحد آن مقاوم‌سازی نشده است.

وی افزود: با هماهنگی بنیاد مسکن و بانک‌های عامل تا پایان امسال 75 هزار واحد از میزان واحدهای باقی‌مانده نیز در فارس مقاوم‌سازی می‌شوند.

اردکانی با تاکید بر اینکه سود متعلقه به این تسهیلات پنج درصدی است، گفت: عده‌ای شایع کرده‌اند که سود تسهیلات مقاوم‌سازی 21 درصد تعیین شده است که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم به مردم انجام شود.

معاون عمرانی استاندار فارس همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه در زمینه بهسازی بافت فرسوده استان، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه تهیه و از مشاور خواسته شده است تا بعد از تهیه الزامات آن را به جریان بیندازد.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در اعتبارات طرح‌های عمرانی به مدیران توصیه می‌شود از اعتبارات تخصیصی نهایت استفاده را کرده و ابتدا پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان