کد خبر: ۳۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱

فتنه جديد امریکا و اسرائیل عليه ايران

آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه اسرائيل، گفته است، تحريم های بين المللی عليه ايران می تواند  به ناآرامی های مردمی مانند شورش سال گذشته در مصر که سرنگونی حسنی مبارک را درپی داشت،  منجر شود.
به گزارش رادیو فردا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آويگدور ليبرمن در مصاحبه با روز نامه « هاآرتص» که روز يکشنبه ۹ مهرماه منتشر شده گفته است:«تظاهرات مخالفان در ايران که در ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ (اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری در ایران) روی داد، بارديگر روی خواهد داد، حتی با قدرت بيشتر.»
 
 
این گفته وزیر خارجه اسرائیل نشان می دهد که آنها برخلاف ادعای قبلی خود، اکنون افزایش فشار علیه ملت ایران راهدف گرفته اند.
 
آمریکا و اسرائیل و کشورهای غربی شامل 5+1 و سایر متحدان آمریکا، ادعا میکردند که هدف تحریم ها دولت ایران است نه مردم ایران، و امیدوار بودند که ایران را از طریق این فشارها، پای میز مذاکره بکشانندومجبور به توقف غنی سازی و.... کنند. 
 
اما اخیرا با مشاهده نوسانات نرخ ارز و شاخص های اقتصادی،  امیدوار هستند که با تحریم ها  و فشارهای اقتصادی سنگین، خون مردم به جوش بیاید و دوباره به خیابان ها بیایند و حوادثی مانند حوادث بعد از انتخابات سال 88 را در ایران شاهد باشند. 
 
این همان نکته ای است که مقام معظم رهبری، در دیدار ماه مبارک رمضان با کارگزاران نظام فرمودند که هدف دشمن تغییر محاسبات ملت ایران است، یعنی مردم احساس کنند که راه حل مشکلاتشان در سازش است و بعد نظام را برای سازش تحت فشار قرار بدهند.مردم و مسوولان باید هشیار باشند...
 
براین اساس، دشمن به شدت به دنبال تکرار ناآرامی های سال 88 و البته این بار با زمینه های اجتماعی و اقتصادی و نه لزوما سیاسی است
 
آنها تصور می کنند که چون حوادث بعد از انتخابات سال 88 در چارچوب مسائل سیاسی واعتراض به نتایج انتخابات بود وجنبش سبز و رهبران آن در چارچوب قانون اساسی به دنبال تغییر واعتراض بودند، و شعار اجرای بی تنازل قانون اساسی را می دادند و در چارچوب نظام به دنبال اصلاحات و تغییر بودند، در نتیجه این اعتراضات نتیجه نداشت وبه دگرگونی سیاسی منجر نشد. اما حالا که فشارهای اجتماعی و اقتصادی در حال فزونی است پس فرصتی است که ملت را تحت فشار قرار دهیم و اعتراضات جدیدی را در سال 92 و بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 شاهد باشیم.
 
اما همان طور که مقام معظم رهبری هشدار داده اند باید با هشیاری نسبت به تحرکات دشمن، واکنش نشان دهیم و به مردم آگاهی داده شود که دشمن به دنبال منافع خود و ایجاد آشوب و نابسامانی است و دلش به حالت ملت ایران نسوخته بلکه در هر حرکتی، دشمنی خود با ملت ایران را ثابت کرده اند و حتی در مسائل حقوق بشری نیز بدون توجه به وضعیت فقر و حقوق بشر در کشورهای غربی، به دنبال استفاده از سوژه هایی در ایران هستند تا از این طریق خود را حامی ملت ایران معرفی کنند اما همین تحریم ها نشان می دهد که آنهابه دنبال کاهش قدرت خرید، فشاراقتصادی و اجتماعی بر ملت ایران هستند تا به آرزوی خود برسند و در منطقه حضور خود را تقویت کنند و حضور ملت ایران و جمهوری اسلامی را تضعیف نمایند.
 
لیبرمن در سخنان خود لو داده که غرب و آمریکا و اسرائیل در واقع به دنبال فشار اقتصادی برملت ایران هستند تا به دنبال آن، جرقه یک اعتراض مانند اتفاقات تونس و مصر، و بعد فراگیر شدن آن را دنبال کنند. 
 
رسانه ها و ملت ایران باید نسبت به این موضوع هشیار باشند و توجه کنند که ابعاد بسیاری در این نوع ماجراجویی و افزایش فشارها وجود دارد و موضوع تنها به فشار اقتصادی و اعتراضات سیاسی محدود نمی شود. بلکه اگر خدای ناکرده دشمن موفق شود که نقشه خود را به پیش ببرد، عملا یکپارچگی ایران،  نابسامانی های اجتماعی و اقتصادی، تهدید منابع و منافع ملت ایران را هدف خواهد گرفت و تنش داخلی، نابسامانی  وتجزیه و گرفتاری های متعدد را دنبال خواهد کرد تا ایران را تضعیف کند تا قدرت موجود را تنزل دهد تا منتقد اسرائیل و غرب نباشد 
 
علاوه بر هوشیار کردن افکار عمومی، باید به دولت نیز هشدار داده شود که مشکلات موجود را کاهش دهد و سیاست های اقتصاد مقاومتی، کاهش تنش بین نیروهای سیاسی، وحدت احزاب و گروه ها و اقلیت های موجود را با قدرت و دقت و سرعت بالاتری اجرا کند تا فشارهای اقتصادی و اجتماعی را کاهش دهد و ملت ایران در برابر فشارها و خواسته های دشمن مقاومت بیشتری داشته باشد. 
 
 
 لیبرمن امیداور است که در تابستان سال آینده است یعنی بعد از انتخابات و دقیقا مانند همان سناریوی استفاده از بستر ملتهب انتخابات که در سال 88 اجرا شد و نتیجه ای نداشت، برای ایجاد التهاب فراگیر اجتماعی، شرایط را فراهم کنند و در چند ماه آینده، فشارهای اقتصادی را به اوج برسانند و از این طریق فشار بردولت، نظام وملت ایران را افزایش دهند تا منجر به آشوب های اجتماعی شوند. 
 
    
آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه اسرائيل، گفته است، تحريم های بين المللی عليه ايران می تواند  به ناآرامی های مردمی مانند شورش سال گذشته در مصر که سرنگونی حسنی مبارک را درپی داشت،  منجر شود.
 
به گزارش رادیو فردا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آويگدور ليبرمن در مصاحبه با روز نامه « هاآرتص» که روز يکشنبه ۹ مهرماه منتشر شده گفته است:«تظاهرات مخالفان در ايران که در ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ (اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری در ایران) روی داد، بارديگر روی خواهد داد، حتی با قدرت بيشتر.»
 
وزیر امور خارجه اسرائیل به این روزنامه گفته است: تاثير تحريم ها عليه ايران به درجه ای رسيده  که تا تابستان سال آينده احتمال بروز نا آرامی های مردمی در اين کشور می رود.  
 
آويگدور ليبرمن در ادامه با اشاره به تظاهرات مردمی در ميدان «التحرير» قاهره که در نهايت سرنگونی حسنی مبارک، رييس جمهوري اين کشور را در پی داشت، گفت:«به نظرم، ما شاهد انقلابی مانند انقلاب درميدان التحرير به سبک ايرانی خواهيم بود.»
 
وزير امور خارجه اسرائيل در ادامه اضافه کرده است:«نسل جوان از به گروگان گرفته شدن و به خطر افتادن آينده خود به تنگ آمده است.وضعيت در ايران يک  فاجعه اقتصادی است و اين احساس مردم در خيابان ها است.درست توی همين هفته بود يکبار ديگر شاهد کاهش ارزش ريال بوديم...کمبود کالاهای اساسی وجود دارد،  جرم و جنايت افزايش يافته است، و مردم در حال تلاش برای فرار از کشورند و پول خود را به خارج از کشور ارسال می کنند.»
 
هاآرتص نوشته است که اين مصاحبه روز شنبه در نيويورک در جريان سفر اويگدور ليبرمن به همراه نخست وزير اين کشور به آمريکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل انجام شده است.
 
نظرات بینندگان