کد خبر: ۳۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱

سطح نشاط در جامعه باید ارتقا یابد

فرماندار قیروکارزین با تاکید بر لزوم توسعه ورزش همگانی در جامعه گفت: ورزش همگانی باید به عنوان یکی از ملزومات زندگی مردم و زمینه‌ساز ارتقای شور و نشاط در جامعه مدنظر قرار گیرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از قیروکارزین، عبدالحسن صمدنژاد بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه ورزش و جوانان این شهرستان که با حضور پیشکسوتان، کارشناسان و فعالان عرصه ورزش قیروکارزین همراه بود، اظهار داشت: توسعه ورزش و ترویج این فرهنگ نیازمند سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های اصولی است و هدف از برگزاری چنین جلساتی آشنایی با معضلات و مشکلات موجود بر سر راه گسترش ورزش در تمام سطوح و از بین بردن نواقص موجود با بررسی دقیق نظرات کارشناسی مدیران و کارشناسان و پیشکسوتان است.

وی ادامه داد: باید صرف نظر از تمام مشکلات و مسائل جامعه به ورزش توجه ویژه شده و برداشتن موانع توسعه آن در تمام سطح‌ها با جدیت دنبال شود.

صمدنژاد با تاکید بر لزوم توسعه ورزش همگانی در جامعه افزود: ورزش همگانی باید به عنوان یکی از ملزومات زندگی مردم و زمینه‌ساز ارتقای شور و نشاط در جامعه مدنظر قرار گیرد و این امر نیازمند فراهم آوردن زمینه‌های آن با توجه به امکانات و منابع به صورت مطلوب و اجرایی است.

فرماندار قیروکارزین با بیان اینکه جامعه پایدار نیازمند خانواده‌های سالم است، تصریح کرد: خانواده‌ها باید موقعیتی را پیش روی خود ببینند که برای ورزش همگانی و فعالیت‌های مرتبط با آن در برنامه روزانه خود زمانی را در نظر گرفته و ورزش در سبد خانوارها قرار گیرد.

این مسئول فواید اشاعه ورزش همگانی را در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: با توسعه ورزش بین اقشار مختلف جامعه، می‌توانیم علاوه بر داشتن افرادی سالم در افزایش بهره‌وری نیروی کار، کاهش سرانه درمان، کاهش جرایم و کاهش نرخ معتادان نیز گام برداریم.

صمدنژاد در پایان با اشاره به تشکیل کارگروه ورزش بانوان و پرداختن به مسائل آن به طور جداگانه و تخصصی اضافه کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های خوبی برای ارتقای ورزش بانوان صورت گرفته است باید در زمینه تامین فضاهای ورزشی ویژه بانوان در این شهرستان حرکت کرد چراکه هنوز در ابتدای راه هستیم و باید با مشارکت بیشتر فضای لازم را آماده کنیم تا شاهد حل کمبودها در این حوزه پرمخاطب باشیم.

به گزارش فارس، در این جلسه مدیران ورزشی، کارشناسان و پیشکسوتان این شهرستان به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکار پرداختند و مشکلات ورزش همگانی در قیروکارزین در زمینه فرهنگ‌سازی، توسعه فضاهای ورزشی، کمبود شدید فضای سبز، برگزاری پیاده‌روی‌های خانوادگی و همچنین ترویج و اشاعه ورزش همگانی در ادارات و مدارس و معرفی برخی رشته‌های ورزشی جذاب و مهیج برای عموم مردم و تبلیغات برای اقبال عمومی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: سطح ، نشاط ، جامعه ، ارتقا ، شیرازه
نظرات بینندگان