کد خبر: ۳۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱

ثبت احوال به یک سازمان الکترونیک تبدیل می‌شود

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: ثبت احوال در حال تبدیل شدن به یک سازمان الکترونیک است و با انجام پروژه‌های مهمی مانند صدور شناسنامه‌های مکانیزه و کارت هوشمند ملی، شرایط متفاوتی را نسبت به گذشته تجربه می‌کند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمد ناظمی اردکانی بعد از ظهر امروز در دیدار استاندار فارس با وی، ثبت احوال را نهادی حاکمیتی و زیرساختی معرفی کرد و اظهار داشت: ثبت احوال در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تاثیرگذار است و احراز هویت، تابعیت و نیز مباحث فرهنگی مربوط به نامگذاری فرزندان از جمله تاثیرات این دستگاه اجرایی است.

وی با تاکید بر اینکه ثبت احوال در حال تبدیل شدن به یک سازمان الکترونیک است، افزود: ثبت احوال با تکیه بر پشتیبانی‌های بی‌سابقه دولت‌های نهم و دهم و پروژه‌های مهمی مانند صدور شناسنامه‌های مکانیزه، الکترونیکی کردن آرشیو اسناد سازمان و صدور کارت هوشمند ملی، شرایط متفاوتی نسبت به گذشته را تجربه می‌کند.

ناظمی اردکانی با تقدیر از حمایت‌های استانداری فارس از اداره کل ثبت احوال استان، به بازدید خود از ادارات ثبت شهرستان‌های گراش، لار، جهرم و سروستان و تحول گسترده در این ادارات اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون بسیاری از خدمات ادارات ثبت احوال، به صورت مکانیزه و در سریع‌ترین زمان ممکن به مردم عرضه می‌شود.

وی از آغاز صدور کارت هوشمند ملی از عید غدیر با حضور رئیس جمهور در قم خبر داد و گفت: پس از ارائه کارت هوشمند ملی، تمام سازمان‌هایی که خدماتشان بر اساس شماره ملی به مردم ارائه می‌شود، شاهد تحول در این حوزه خواهند بود.

استاندار فارس نیز در این دیدار، با تقدیر از تلاش‌های سازمان ثبت احوال، راه‌اندازی خط تولید کارت هوشمند ملی را اقدامی موثر برای مکانیزه شدن فرآیندهای اداری در کشور دانست.

حسین صادق عابدین صدور شناسنامه ویژه شهدا را از ابتکارات فارس در راستای ادای دین به شهدای والامقام استان دانست که در تمام کشور گسترش پیدا کرده است و گفت: اداره کل ثبت احوال استان فارس توانسته است در طول سال‌های گذشته، در زمینه ارائه خدمات مطلوب به مردم، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان