کد خبر: ۳۶۶۶۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱

سردار نقدی:نمایشگاه کتاب دفاع مقدس ظرفیت جهانی شدن دارد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:نمایشگاه کتاب دفاع مقدس ظرفیت بین المللی شدن را داراست و باید پای ناشران جهان را به این گنجینه باز کنیم تا آنها نیز از آن بی بهره نباشند.

شیرازه  - امروز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام میزبان فعالان حوزه نشر کتب دفاع مقدس بود. این نمایشگاه که از دیروز آغاز به کار کرده، امروز رسما آغاز به کار کرد. در این مراسم سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار غیب پرور فرمانده ارشد سپاه فجر استان فارس، آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، صادق عابدین استاندار فارس و همتی بوشهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضور داشتند.

اگر دین و حیثیتی هست مدیون دستهای قلم شده شهداست

همتی بوشهری اولین سخنران این مراسم بود که با جملاتی زیبا در خصوص شهدا، ضمن عرض ارادت به ساحت پاک آن ها و مادران شان گفت: امروز بهترین راه برای انتقال ارزشهای دفاع مدس به نسل جوان کتاب است .

مدیرکل فرهگ وارشاد فارس اظهار داشت : امروز اگر دین و حیثیتی هست مدیون جبهه ها و دستهای قلم شده شهداست ، آنهایی که در زمان جنگ ادعای ملی گرایی داشتند و تخت جمشید را مایه موهبت و افتخار خود می دانستند باید جوابگو باشند که درجنگ چه کردند جز اینکه درب خانه های خود را بستند و نشستند؟ تخت جمشید صدقه سرکسانی است که امروز با خون خود جاودانه تاریخ شدند.

همتی بوشهری افزود : امروز مفتخریم که رهبر بسیجی داریم. انشا الله با همین روحیه ، توان و تفکر بسیجی و انجام کارهای فرهنگی از این قبیل، ارزش ها را به نسل آینده منتقل خواهیم کرد.

وی افزود: اگر اندیشه ناب بسیجی و مدیریتی در این کشور وجود دارد همه از صدقه سر کسانی است که در این راه جان داده اند.

همتی بوشهری اظهار امیدواری کرد انشا الله در آینده نزدیک جای ثابتی جهت ارائه نمایشگاه دائمی چنین آثاری در فارس باشیم

 ارتباط متولیان بخش های فرهنگی با ناشران مناسب نیست 

سخنران بعدی اما رحیم مخدومی رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس بود. مخدومی گفت: متاسفانه هنوز ستادی برای ساماندهی نشر ادبیات دفاع مقدس شکل نگرفته است و امروز ارتباط متولیان بخش های فرهنگی با ناشران این حوزه مناسب نیست .

وی در ادامه افزود : امیدواریم همانگونه که مقام معظم رهبری 20 سال پیش گفتند چرا تیراژ کتابهای  دفاع مقدس را به صد هزار نمی رسانید و آنها را در بین سربازان در پادگان ها توزیع نمی کنید امروزهم باید دغدغه ما این باشد که کتاب های این حوزه را دربین بسیجیان توزیع کنیم تا گامی باشد در جهت نقل ارزش های دفاع مقدس .

برگزاری این نمایشگاه یکی از بزرگترین معروفات است

فرمانده سپاه فجر سرتیپ پاسدار دکتر غلام حسین غیب پرور سخنران بعدی بود که به عنوان متولی اصلی این نمایشگاه توضیحاتی را در خصوص آن ارائه کرد. وی گفت : مدت 5 ماه است که برای برگزاری این نمایشگاه تلاش شبانه روزی می شود که دراین بین استانداری ، فرهنگ و ارشاد ، صدا و سیما ، معاونت فرهنگی شهرداری ، ستاد کنگره 14600 شهید استان فارس ، دفتر حفظ آثار سپاه و بسیج کشور به سهم خود ایفای نقش کرده اند.

سردار غیب پروراظهار داشت : در این نمایشگاه 120 ناشر با 6000 عنوان کتاب شرکت کرده اند و طبق برنامه بناست از10 عنوان کتاب جدید در این نمایشگاه رونمایی شود.

وی افزود : همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند : جنگ یک گنج است، ما باید گنج های این جنگ را استخراج کنیم. خود برگزاری این نمایشگاه یکی از بزرگترین معروفات است  که قدم های خوبی در راه  تحقق آن برداشته شده است .

فرمانده سپاه فجر در ادامه بیان داشت : از این به بعد در استان فارس هر ماه یک کتاب با موضوع دفاع مقدس به مسابقه گذاشته می شود که خود اقدامی بسزا در جهت ترویج کتاب و کتابخوانی است .

نمایشگاه کتاب دفاع مقدس ظرفیت جهانی شدن دارد

اما سخنران اصلی این مراسم سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مسضعفین بود. وی در خصوص اهمیت کتاب در حوزه فرهنگ گفت: کتاب همیشه موثرین وسیله انتقال فرهنگ و تبیین معارف بوده و هست . اگر فناوری جدید هم مورد استفاده قرار می گیرد این فناوری تغیری در ماهیت کتاب ندارد و با پیشرفت آن، کتاب الکترونیکی در اختیار شما قرارمی گیرد به طوری که همه چیز آن با کتاب مشترک است. این مهمترین ابزار ترویج معارف ماست و چه معارفی بالاتر از معارف شهیدان و دفاع مقدس.

سردارنقدی خاطرنشان کرد: فرهنگی که می تواند با چنین صلابت، چنین عزتی را شکل بدهد این را به نسل های آینده منتقل کنیم و این حق نسل های آینده است که در مورد این فرهنگ هرچه بیشتر بدانند و ما نباید از آن بگذریم. همانطور که امام بزرگوار ما فرمودند دفاع مقدس یک گنجینه پایان ناپذیر از معارف است و هرچه از آن استخرج کنیم باز هم بیشتر می شود. هرکسی که دستی بر قلم دارد باید همتش را برای انتقال این فرهنگ و این معارف بکارگیرد. کسی که قدرت سرودن شعر را داشته باشد، فیلمسازی که هنر فیلم سازی داشته باشد اما از آثار دفاع مقدس بی بهره باشد این کمال خسران است. 

وی اما یک خبر خوش هم برای ناشران دفاع مقدس داشت. سردار نقدی اظهار داشت: سال گذشته از ناشران خواستیم که با تشکیل انجمنی به نشر ارزش های دفاع مقدس رونق ببخشند. امروز اینجا در سومین حرم اهل بیت به این مجمع این هدیه را تقدیم می کنیم که صندوق حمایت از نشر  آثار دفاع مقدس را افتتاح میکنیم. از تمامی دستگاه های فرهنگی کشور انتظار داریم به این صندوق بپیوندند و سرمایه آن را تقویت کنند تا بتوانیم یک سرمایه در گردش خوب برای ناشران که خدمت گذار شهدا در نشر آثار آنان هستند فراهم کنیم و با تاسیس این صندوق شاهد رونق بیشتر کتاب دفاع مقدس باشیم.

رئیس سازمان بسیج ادامه داد: این گنجینه ظرفیت سیراب کردن همه سلائق را دارد. اگر به دنبال نوشتن داستان های جنگی، پلیسی و امنیتی  هستیم ، اگر به دنبال نشر عرفانی و معنوی هستیم ، اگر به دنبال انتشار کتب علمی هستیم اگر به دنبال نوشتن قصه برای کودکان هستیم باید این حوزه را تقویت کنیم.این نمایشگاه ظرفیت بین المللی شدن را داراست و باید پای ناشران جهان را به این گنجینه باز کنیم تا آنها نیز از آن بی بهره نباشند.

درپایان مراسم از چند عنوان کتاب جدید در این نمایشگاه رونمایی شد.

اسامی کتب رونمایی شده به شرح زیر است:

کتاب شهید روحانی منصور بامداد اثر حمید اکبر پور،مجموعه شعردفاع مقدس اثر سید محمدامین جعفری، اولین شهید شیراز شهید حبیب فردی نوشته آرزو مهبودی، کتاب شهید هاشم اعتمادی نوشته محمد محمودی نورآبادی، کتاب سرو سروستان مجموعه شهدای شهرستان سروستان اثر خواهران حیدری و  نبرد درهسجان  اثر محمد محمودی نورآبادی عناوین این کتاب ها هستند.

سومین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس تا 28 مهر در نمایشگاه بین المللی شیراز دایر و از ساعت 9صبح تا19عصر آماده پذیرایی از علاقمندان و باز دیدکنندگان است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سمیرا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱
0
با وجود داشتن چنین معارف عمیقی در حوزه دفاع مقدس وداشتن مردمان بصیری چون جوانان با عزم ایرانی دشمن هیچ وقت نمی تواند فکر حمله را حتی در ذهن خود متبادر کند.
احمد رحمانی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱
0
خانم محترم امروز گرانی وبیکاری خیلی به مردم وهمان جوانهایی که شما گفتید فشار می آورد بهتر است مسئولان کشور اول فکری به حال و روز زندگی مردم کنند.
سمیرا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱
3
البته دغدغه زندگی مردم برای مسئولین کشور یک امر بدیهی است.اما می خوام بگم هیچ چیزی نمی تواند مانع مقاومت ملت ایران باشد
منتقد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱
0
برگزاری چنین نمایشگاههایی باید دائمی باشد ومنحصر به یک بار درسال نباشد
رضا بهرامی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱
0
اکنون فضای خوبی برای همکاری در استان بوجود آمده وهمه مسئولین متفق القول برای آبادانی استان تلاش می کنند.نمومنه اش همین حضور اکثر مسئولان استان در نمایشگاه.
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱
1
البته اگر بعضیا بذارند