کد خبر: ۳۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱

کشف 267 رأس دام غیر‌مجاز در داراب

رئیس دامپزشکی داراب از کشف 267 دام رأس غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شیرازه، محمد مرادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ماموران ایستگاه قرنطینه دام قلاتویه داراب با همکاری ماموران نیروی انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی این منقطه موفق شدند، 267 رأس گوسفند غیرمجاز را از قاچاقچیان کشف و ضبط کنند.

وی با بیان اینکه این دام‌ها با پنج کامیون از استان هرمزگان به شیراز حمل می‌شد، افزود: طبق قانون دام‌هایی که مجوز حمل از دامپزشکی مبدأ نداشته باشند دام غیرمجاز شناخته شده و در صورت کشف شدن کشتار می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: 267 رأس دام کشف شده متعلق به دو نفر بود که دیروز به کشتارگاه شیراز تحویل و صبح امروز با دستور دادستان عمومی و انقلاب داراب ذبح شد.

رئیس دامپزشکی داراب اضافه کرد: لاشه دام‌های ذبح شده باید 24 ساعت در دمای دو تا چهار درجه سردخانه کشتارگاه شیراز نگهداری شود و پس از آن در صورت تشخیص سالم بودن گوشت توسط دامپزشکی برای فروش به دامدار تحویل داده می‌شود.

مرادیان ادامه داد: در صورت تشخیص بیماری در لاشه گوسفندان ذبح شده، لاشه‌ها توسط دامپزشکی معدوم می‌شود.

وی تصریح کرد: ورود دام‌های آلوده به بیماری‌های قابل انتقال به انسان می‌تواند موجب بروز بیماری‌ها و خسارت‌های جبران‌ناپذیری از جمله بیماری تب مالت و تب کریمه کنگو شود.

رئیس دامپزشکی داراب گفت: در چند سال گذشته ورود دام‌های غیرمجاز و بیمار به استان فارس موجب افزایش کانون‌های بیماری دام‌ها از قبیل طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی و تب مالت در استان فارس شده است.

مرادیان ضمن هشدار به خریداران دام‌های غیرمجاز در داراب و استان فارس خاطرنشان کرد: خرید دام‌های بدون سابقه بهداشتی و آلوده به بیماری می‌تواند موجب افزایش بیماری‌ها و تلف شدن دام‌های آنها شود.

وی اضافه کرد: دامداران دارابی برای خرید هر گونه دام می‌توانند با مراجعه حضوری به دامپزشکی این شهرستان یا تماس تلفنی با شماره 6236099 مشاوره رایگان دریافت کنند.

 

برچسب ها: دام ، شیرازه ، داراب
نظرات بینندگان