کد خبر: ۳۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

کتاب تدبیر در مدارس ابتدایی فارس توزیع شد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: کتاب تدبیر 6، شامل مجموعه طرح‌ها و برنامه‌های کیفیت‌بخش معاونت آموزش ابتدایی فارس در مدارس استان توزیع شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سیده عصمت انجوی‌نژاد اظهار داشت: شورای برنامه‌ریزی کتاب تدبیر 6 شامل کرم وزیری، کرامت‌الله شکرایی، غلامحسین بصیر، حمیده خواجه‌زاده، جمشید توسلی، محمد جواد مسرور، حبیب گشتاسبی و فرنگیس فتحی است.

وی افزود: طرح‌های در محضر قرآن، جشنواره دست‌ساخته‌های آموزشی، یک روز بدون کیف، جشنواره‌های مدیریت، زیبا‌نویسی و فصلی با کتاب، نظارت و ارزیابی گروه‌های همسان، گسترش فرهنگ مطالعه، آزمونه، هدفمند‌سازی جوایز، آموزش ترافیک، طرح کرامت و ... برخی از برنامه‌ها و طرح‌هایی هستند که در این کتاب شیوه‌نامه اجرای آن به تفصیل آمده است.

این مسئول آموزشی اضافه کرد: کتاب تدبیر 6 با ابتکار معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس برای ششمین سال پیاپی چاپ شده و در اختیار تمام مدارس ابتدایی فارس قرار گرفته است.

انجوی‌نژاد با اشاره به اینکه این کتاب مانند یک بانک اطلاعاتی همراه مدیر مدرسه است، گفت: در این کتاب سعی شده تمام برنامه‌ها، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها، نمونه‌برگ‌ها، فرم‌ها و مواردی که یک مدیر مدرسه ابتدایی در طول سال تحصیلی به آن نیازمند است جمع‌آوری و در اختیار وی قرار داده شود.

وی کاهش حجم بخشنامه‌های ارسالی را از مزایای این کتاب دانست و اضافه کرد: با کتاب تدبیر 6 مدیران ابتدایی در آغاز سال با برنامه‌ها آشنایی پیدا می‌کنند و این فرصت را می‌یابند تا به تدوین برنامه و تقویم اجرایی سالانه و ماهانه آموزشگاه خود پرداخته و برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی مناسبی برای اجرای آن داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: در ایام تابستان کمیته‌هایی متشکل از صاحب‌نظران و کارشناسان محتوای کتاب را برای سال تحصیلی آینده با توجه به دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های ارسالی وزارت آموزش و پرورش و برنامه‌های ویژه استان تهیه و تدوین می‌کنند.

انجوی‌نژاد اضافه کرد: این کمیته وظیفه دارد تمام نقطه‌نظرها و پیشنهادهای کارشناسی شده مدیران و آموزگاران مدارس را نیز جمع‌آوری و در چاپ کتاب سال آینده لحاظ کند.

به گزارش فارس، کتاب تدبیر امسال در تیراژ 4 هزار و 500 جلد چاپ شد و در اختیار تمام مدیران مدارس ابتدایی فارس قرار گرفت.

 

برچسب ها: شیرازه ، تدبیر ، ابتدائی
نظرات بینندگان