کد خبر: ۳۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

احداث دفتر پیشخوان دولت در منطقه ویژه اقتصادی شیراز

استاندار فارس گفت: دفتر پیشخوان دولت برای تسریع امور در منطقه ویژه اقتصادی شیراز احداث می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، حسین صادق عابدین بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست با فعالان عرصه تولید در منطقه ویژه اقتصادی اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی با خدماتی که گمرک در حال حاضر ارائه می‌دهد با سرعت در حال پیشرفت است.

استاندار فارس بیان داشت: توصیه می‌کنم تا تولید کنندگان و به ویژه تولید کنندگانی که کالای آنها ظرفیت صادرات و رقابت با کالاهای خارجی را دارد از این فرصت استفاده کنند.

وی گفت: به منظور تسریع در امور خدمات‌رسانی نیز دفتر پیشخوان دولت در منطقه ویژه اقتصادی شیراز احداث می‌شود که در صورت موفقیت این دفتر در دیگر شهرک‌های صنعتی نیز این مدل اجرا خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: از تمام اختیاراتی که دولت و قانون در اختیار استانداران قرار داده، استفاده می‌کنم تا روند امور در منطقه ویژه تسهیل یابد و شاهد رشد و بالندگی تولیدکنندگان استان فارس باشیم.

صادق عابدین با اشاره به اینکه اعتقادی ندارد که سرمایه فارس در بانک‌ها از این استان خارج می‌شود، اضافه کرد: در شرایط فعلی بانک‌های استان همکاری خوبی دارند و حمایت‌های لازم را از روند توسعه فارس انجام می‌دهند.

وی گفت: در حمایت از صنایع و تولید کنندگان هیچ محدویتی وجود ندارد و اگر تولید کنندگان بتوانند وثیقه لازم را تامین کنند بانک‌ها نیز از آنها حمایت و پشتیبانی خواهند کرد.

استاندار فارس تصریح کرد: برخی از تولید کنندگان انتظاراتی فراتر از قانون دارند که این انتظارات را هیچکس نمی‌تواند برآورده کند اما در مورد مطالبات به حق آنها هیچکس کوتاهی نمی‌کند.

صادق عابدین گفت: در حال حاضر برای توسعه کشاورزی اعتبارات قابل توجهی با بهره هفت درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و از صنایع نیز بر اساس بهره‌های مصوب کشوری با پرداخت تسهیلات حمایت می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به جز دو بانک صنعت و معدن و توسعه صادرات که بهره آنها کمتر از 20 درصد است بقیه بانک‌ها تسهیلاتشان بهره بالای 20 درصد داشته و از صنایع و تولید کنندگان این استان برای رونق تولید پشتیبانی می‌کنند.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به افزایش قیمت ارز خاطرنشان کرد: شرایط فعلی با توجه به افزایش قیمت ارز شرایطی مساعد و با منفعت برای صادرات است که گمرک در منطقه ویژه نیز خدمات خوبی به صادرکنندگان ارائه می‌دهد.

استاندار فارس در پایان گفت: به دنبال رفع موانع در صدور مجوز به واحدهای تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی هستیم که در دو روز گذشته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان