کد خبر: ۳۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

زلزله شیراز هشدار جدی به مسئولان فارس بود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: زلزله 4.8 ریشتری هفته گذشته شیراز هشدار جدی به مسئولان استان فارس بود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمد حق‌نگر بعدازظهر امروز در دویست و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: زلزله 4.8 ریشتری هفته گذشته شیراز هشداری بود تا تمام دست‌اندرکاران به فکر استحکام‌بخشی و رعایت آیین‌نامه‌های مربوطه باشند.

وی بر ضرورت اجرای دقیق آیین‌نامه‌ها در امر استحکام‌بخشی ساختمان‌ها تاکید کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تسهیل شدن ساخت و ساز در بافت تاریخی شیراز اضافه کرد: در جلسه شورای بافت با همکاری استاندار فارس و میراث فرهنگی، امور تسهیل‌گری برای ساخت و ساز در این بافت روان است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت حل مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه تصریح کرد: هفته گذشته فرمانده انتظامی استان فارس برای حل معضلات فرهنگی و اجتماعی از تمام نهادهای اجتماعی و فرهنگی یاری خواست، پس همان‌گونه که نیروی انتظامی با تمام توان در عرصه فعالیت می‌کند باید سایر دستگاه‌ها کمک کنند تا ریشه ناهنجاری‌ها خشکانده شود.

حق‌نگر معظلات اجتماعی را دغدغه مقام معظم رهبری و تمام مسئولان نظام دانست و تصریح کرد: آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این اواخر از نمایندگان مجلس خواسته‌اند تا طرحی برای ساماندهی و حل معضلات اجتماعی ارائه کنند.

وی با بیان اینکه مواد مخدر شیشه به عنوان سوغات غرب به جان دانش‌آموزان افتاده است، این امر را نیازمند ارائه آیین‌نامه‌های خاص دانست و خاطرنشان کرد: اعتیاد جوانان و اینکه جوانی جلوی چشم خانواده‌اش از درد اعتیاد جان می‌دهد یا آلودگی جوانان و نوجوانان در پارتی‌ها به مواد مخدر به وی‍ژه شیشه خطری بزرگ است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر تدوین آیین‌نامه مناسب و بومی‌سازی آن در راستای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی، اضافه کرد: همان طور که در برخورد با زلزله مهندس متخصص باید وارد عمل شود و اقدام سایرین گاهی خطرآفرین است در مورد برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی نیز به افراد متخصص نیازمندیم.

وی گفت: باید سطح آگاهی جامعه نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی افزایش یابد و در این راه نیازمند تبلیغات وسیع و گسترده هستیم.

حق‌نگر با بیان اینکه باید برای حفظ حیات معنوی خود و فرزندانمان سرمایه‌گذاری کنیم، ادامه داد: این نوع سرمایه‌گذاری بیشتر از سایر سرمایه‌گذاری‌ها بازده دارد زیرا نتیجه آن ساخته شدن انسان‌های بزرگ است.

وی در این راستا از خدمات اورژانس اجتماعی و کانون انس با فطرت تقدیر کرد و افزود: خدمات اورژانس اجتماعی و کانون انس با فطرت باید گسترش یابد و تقویت شود تا کارآیی مناسب‌تری داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در پایان بر توسعه فضاهای پرنشاط ورزشی و تفریحی مانند مناظر طبیعی، ورزش‌های آبی، کوهنوردی و تورهای تفریحی تاکید کرد و ادامه داد: تمام دست‌اندرکاران باید با سعه‌ صدر نسبت به حل مسائل فرهنگی و اجتماعی تلاش کنند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان