کد خبر: ۳۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

تولیدات فرهنگی با موضوع تاریخ فارس حمایت می‌‌شوند

استاندار فارس گفت: از تولیدات فرهنگی با موضوع تاریخ استان فارس حمایت می‌کنیم.

  به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حسین صادق عابدین بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان فارس استانی ممتاز در عرصه فرهنگی است و مفاخر آن جایگاه ممتازی در سطح کشور دارند.

استاندار فارس ادامه داد: از تمام تولیدات فرهنگی با محوریت تاریخ و مفاخر استان حمایت می‌کنیم و متولیان فرهنگی نیز باید این حمایت را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی گفت: در ایام بزرگداشت یادروز حافظ شاهد اجرای اپرای حافظ بودیم که مردم نیز از این حرکت فرهنگی استقبال خوبی کردند و قرار است کارگردان این اثر هنری هزینه این کار را صرف اجرای اپرای عاشورا در اروپا کند.

صادق عابدین اضافه کرد: تولیدات آثار فرهنگی باید افزایش یابد و مدیریت ارشد استان فارس نیز از کارهای فرهنگی فاخر در راستای معرفی تاریخ و مفاخر فرهنگ استان حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: در سال جاری بزرگداشت حافظ به جای یک روز در یک دهه برگزار شد که امیدواریم با حضور رئیس جمهور شاهد اختتامیه مناسبی برای این بزرگداشت باشیم.

*وضعیت سالن «کف تئاتر» شیراز پیگیری می‌شود

نماینده عالی دولت در استان فارس در ادامه با تاکید بر احداث زیرساخت‌های مورد نیاز اهالی فرهنگ خاطرنشان کرد: وضعیت سالن کف تئاتر دانشگاه شیراز را پیگیری می‌کنم تا شرایط استفاده مجدد از این سالن برای اهالی فرهنگ میسر شود.

وی در ادامه پیرامون پروژه سنگ‌های تزئینی در شیراز گفت: در‌صدد هستیم تا از فرصت حضور هنرمندان و سنگ‌های تزئینی در استان برای ایجاد بیش از 5 هزار فرصت شغلی استفاده کنیم.

*پیرامون تیم فوتبال برق شیراز با رئیس فدراسیون صحبت کردم

صادق عابدین همچنین پیرامون حکم فدراسیون فوتبال در مورد بازی‌های لغو شده تیم برق شیراز تصریح کرد: در این راستا با رئیس فدراسیون فوتبال صحبت کردم و قرار شد عدالت برای این تیم محبوب و پر هوادار اجرا شود.

وی گفت: در شرایطی که بخش خصوصی این تیم را از بحران خارج و زمینه حضور آن در لیگ دسته یک را فراهم کرده و موجب شادمانی مردم ورزش دوست فارس شده است نباید با تصمیمات غیر‌منطقی آنها را ناامید کنیم.

 

نظرات بینندگان