کد خبر: ۳۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱

نیمی از مردم استان فارس اهل مطالعه هستند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت:اگر به آمارهای استان فارس رجوع و شاخص های فرهنگی را بررسی کنیم ، می بینیم نیمی از مردم این استان اهل مطالعه هستند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرناٰ، حجت الاسلام محسن اسماعیل پور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قیر و کارزین افزود: برای استبقال مردم از کتاب و کتابخوانی و حضور در این مکان ها ، می بایست برنامه ریزی ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد:اگر به آمارهای استان فارس رجوع و شاخص های فرهنگی را بررسی کنیم ، می بینیم نیمی از مردم این استان اهل مطالعه هستند.

اسماعیل پور اظهارداشت: مردم استان فارس ، به طور میانگین در روز، یک ساعت مطالب غیردرسی وغیرکاری مطالعه می کنند در حالی که این میزان در برخی از کشورها سه ساعت در روز است.

وی اضافه کرد: کشورهایی که به لحاظ علمی و اقتصادی پیشرفت هستند ، از سرانه مطالعه بالایی هم برخوردارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس افزود: به همین سبب امروزه آموزش و پرورش و دانشگاه های ما می بایست ، مطالعه دانش آموزان و دانشجویان را به سمت دانش محورشدن، سوق دهند.

اسماعیل پور ادامه داد: کتاب در سیر زندگی هرانسانی تاثیرگذار است و اگر خانواده ها ، کاستی درتربیت فرزندان خود دارند به سبب مطالعه کم درحوزه تربیتی است.

وی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: همه شهرستان ها باید سیر مطالعه درشهرستان خود را تعریف و تمام اعضای شورای اداری انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان می بایست ، کتابدار افتخاری کتابخانه های عمومی شهرستان باشند.

اسماعیل پوربا بیان اینکه کار درکتابخوانه ها اداری نیست بلکه الهی است افزود: نوع برنامه ریزی ها در این اداره کل تغییرکرده است وازحرکت های عمرانی به سمت مقابله با جنگ نرم، سلیقه محوری و نیاز افراد درحرکت هستیم.

نظرات بینندگان