کد خبر: ۳۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱

افتتاح باغ خانواده 2.5 هکتاری در روز خانواده

شهردار منطقه 6 شیراز از افتتاح باغ خانواده 2.5 هکتاری در روز ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) و امیرالمونین علی (ع) «روز خانواده» در شیراز خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، غلامرضا شهریاری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افتتاح باغ خانواده واقع در خیابان شهید کبار بلوار بهشت به همراه برگزاری یادواره شهدا و دعوت از یادگاران شهدا برگزار می‌شود.

مدیر ارشد شهری منطقه 6 شیراز تصریح کرد: این باغ با ظرفیت 100 خانواده و مساحت 2.5 هکتار به عنوان باغ پرسنل شهرداری متروک مانده بود که با انجام امور بازسازی برای استفاده عموم گشوده می‌شود.

وی افزود: شهرداری منطقه 6 در حوزه کاری خود از چهار راه معالی‌آباد تا شهرک گلستان 100 میلیارد تومان پروژه عمرانی فعال را در دست اجرا دارد.

شهریاری اضافه کرد: با تلاش همکاران در شهرداری و حمایت‌های شهردار شیراز از ماه جاری در هر ماه حداقل یک پروژه را برای مردم منطقه افتتاح می‌کنیم.

وی ادامه داد: همزمان با روز ازدواج بانوی اول اسلام و امیرالمونین علی (ع)، سه پل عابر پیاده در ورودی دوم شهرک بهشتی، شهرک جوادیه و شهرک گلدشت حافظ به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه 6 شیراز خاطرنشان کرد: دو پل عابر پیاده دیگر نیز یکی در میدان صنایع و دیگری بالاتر از زیرگذر میلاد برای اجرا به زودی به پیمانکار ذی‌صلاح داده می‌شود.

شهریاری اضافه کرد: کاری که در حوزه فضای سبز منطقه شش در یک سال گذشته انجام شده برابر با پنج سال کار بوده است.

وی اضافه کرد: زیباسازی ورودی شیراز در محور منطقه 6 در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال جاری المان‌های زیبایی در این منطقه نصب می‌شود.

شهردار منطقه 6 شهرداری شیراز گفت: این المان‌ها در دو نوع هنری و مفهومی متناسب با منطقه نصب می‌شود؛ به عنوان مثال در بلوار دکتر حسابی المان دکتر حسابی و در حسینی‌الهاشمی نیز المان آن بزرگوار نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون 5 میلیارد تومان در سطح منطقه 6 آسفالت‌ریزی انجام شده و 2 میلیارد دیگر نیز تا پایان سال در دستور کار است.

به گفته این مسئول، تاکنون 20 میلیارد تومان در موارد مسیری هزینه تملک در منطقه 6 شده که برابر با چهار سال گذشته است.

شهریاری تصریح کرد: تقاطع دکتر حسابی که چند سال به علت وجود معارض معطل مانده بود فعال شد و نیمه اول دی‌ماه امسال افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: تملک‌های بزرگراه آرین که از سر انجیره تا کوهسار مهدی ادامه دارد و به میدان جام‌جم منتهی می‌شود در مراحل پایانی است.

در همین زمینه شهریاری قول داد کسانی که عزم حرکت از سر انجیره به شهرک آرین را دارند 22 بهمن از بزرگراه در دست احداث استفاده خواهند کرد.

وی افزود: تا نیمه نخست سال آینده نیز بزرگراه از شهرک انجیره به کمربندی اتصال پیدا می‌کند و همزمان با تقاطع دکتر حسابی در دی‌ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

شهریاری اضافه کرد: تقاطع معالی‌آباد که پروژه اشترای شهرداری منطقه یک و 6 است، 56 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نیمه نخست آذر‌ماه سال جاری دو پل به یکدیگر متصل می‌شود.

وی تصریح کرد: تقاطع دیگری نیز توسط شهرداری منطقه 6 در میدان احسان در حال اجراست که 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهریاری ادامه داد: بلوار در دست احداثی که 45 متری آفرینش شهرک گلدشت حافظ را به شهرک گلستان وصل می‌کند تا خرداد‌ماه سال آینده افتتاح می‌شود.

شهردار منطقه 6 شهری شیراز اظهار داشت: با اقدامات انجام شده شهرک‌های غرب کشور به طور کامل به یکدیگر متصل می‌شوند و ظرف 6 دقیقه از شهرک حافظ می‌توان به شهرک گلستان رسید.

افتتاح فرهنگسراها، فاز چهارم پارک انتظار با 5 هزار متر مربع مساحت و چند پارک محله‌ای در سطح منطقه 6 از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

استقرار زمین چمن مصنوعی تا اواسط آذرماه سال جاری، پیگیری جذب سرمایه‌گذار برای احداث پارک آبی و اجرای برنامه همیار شهردار با مشارکت آموزش و پرورش دیگر مواردی بود که شهردار منطقه 6 شیراز به آن پرداخت.

شهریاری همچنین از لزوم ایجاد فضاهایی شاد برای خنثی کردن توطئه‌های اقتصادی دشمن سخن گفت و شهرداری را در خط مقدم تقویت روحیه خانواده‌ها دانست.

وی ادامه داد: تاکنون از بودجه مصوب حدود 70 درصد جلوتر هستیم و سه پروژه سرمایه‌گذاری مهم نیز در منطقه 6 عملیاتی شده است.

پیاده‌روسازی برای معلولان و جانبازان، اصلاح هندسی میدان صنایع و مقابل ورودی شهرک صدرا و تاکید بر زیباسازی و رنگ‌آمیزی مغازه‌های سطح منطقه نیز در این نشست توسط شهردار منطقه 6 توضیح داده شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان