کد خبر: ۳۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱

قیروکارزین با کمبود کتابخانه مواجه است

فرماندار قیروکارزین گفت: این شهرستان به تناسب جمعیتی با کمبود کتابخانه، فضای مطالعه و کتاب مواجه است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس عبدالحسن صمدنژاد امروز در حاشیه جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان قیروکارزین که با حضور مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان فارس، هیئت همراه و همچنین بخشداران، شهرداران، روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، شوراها و مسئولان ادارات و ارگان‌های فرهنگی قیروکارزین همراه بود،  اظهار داشت: تمام دستگاه‌های فرهنگی نسبت به ترویج کتابخوانی، افزایش مطالعه و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه مسئول هستند.

وی با بیان اینکه در راستای فرمایش مقام معظم رهبری باید با برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند گامی در راستای ارتقای جایگاه کتاب و کتابخوانی برداشته شود، افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش مطالعه و کتابخوانی که نشان از اهمیت ارزش‌های فرهنگی جامعه دارد، نهضت مطالعات مفید در سراسر کشور باید اجرایی شود و تمام دستگاه‌ها می‌توانند در این امر نقش‌آفرین باشند.

صمدنژاد اضافه کرد: برای تمام امور پشتوانه مطالعاتی مورد نیاز است و این نیازمند گسترش رجوع به کتاب و کتابخوانی به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه است.

فرماندار قیروکارزین با اشاره به ایجاد پل ارتباطی میان دانشگاه‌ها و پژوهش‌سرای این شهرستان با کتابخانه عمومی در جلسات انجمن کتابخانه‌ها تصریح کرد: سعی شده از ظرفیت‌های محدود این حوزه در قیروکارزین حداکثر استفاده را ببریم و در مناسبت‌های مختلف سال مسابقات مربوط به کتاب و کتابخانه برای افزایش علاقمندی به کتابخوانی برگزار شود.

وی با بیان این‌که این شهرستان در مجموع از سه کتابخانه بهره می‌برد و به تناسب جمعیتی با کمبود فضای مطالعه و کتاب مواجه است، اظهار داشت: دو شهر مبارک‌آباد و امام‌شهر فاقد کتابخانه عمومی هستند که با تلاش‌های صورت گرفته فضاهایی را برای راه‌اندازی کتابخانه در آنها فراهم کرده‌ایم و برای بهره‌برداری و استفاده نیاز به کمک و مساعدت اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس برای راه‌اندازی است.

این مقام مسئول ادامه داد: مجموعه کتابخانه‌های عمومی باید منطبق با نیاز جامعه باشند و منابع کتابخانه‌های عمومی متناسب با نیاز مراجعان تهیه و در اختیار آنها قرار گیرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان