کد خبر: ۳۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱

حضور 500میهمان داخلی و خارجی در کنگره سلمان فارسی

امام جمعه کازرون گفت: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی همراه با 500 میهمان داخلی و خارجی 10 و 11 آبان‌ماه امسال در کنگره بین‌المللی سلمان فارسی در کازرون شرکت می‌کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌السلام محمد خرسند امروز در حاشیه جلسه شورای اداری کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار داشت: کنگره بین‌المللی سلمان فارسی تحول عظیم و بزرگی در سطح استان به شمار می‌رود، بنابراین تمام مسئولان این شهرستان و استان باید به برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن همت گمارند.

وی روحیه حقیقت‌جویی سلمان را نمادی از روحیه فارس عنوان کرد و افزود: قبل از اینکه مطرح شود سلمان اهل کجا بوده برای ما ایرانی‌ها همین بس که وی متعلق به این آب و خاک است و به عنوان نماینده فارس در محضر پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) خدمت می‌کرده است.

امام جمعه کازرون به ناشناخته ماندن ابعاد شخصیتی سلمان فارسی اشاره کرد و گفت: در این کنگره بیشتر به شیوه حکومت‌داری، ارادت سلمان به اهل بیت پیامبر (ص) و نیز ابعاد شخصیتی ناشناخته آن صحابه بزرگ پیامبر پرداخته می‌شود.

خرسند ادامه داد: 500 تن از اندیشمندان و پژوهشگران دینی از داخل و خارج از کشور و هم‌چنین شماری از اهل سنت برای شرکت در این کنگره دعوت شده‌اند.

وی افزود: نزدیک به 150 مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی سلمان فارسی کازرون ارسال شده است.

خرسند ادامه داد: از این تعداد 37 مقاله پس از بررسی هیئت داوران برای ارائه در این کنگره انتخاب شده است.

این مسئول اضافه کرد: همزمان با آغاز کنگره تندیس سلمان فارسی در میدان ورودی شهر کازرون رونمایی می‌شود.

خرسند در بخش دیگری از سخنانش فشار اقتصادی دشمنان را یک نوع فتنه اقتصادی در داخل کشور توصیف کرد و گفت: دنیای استکبار فکر می‌کند با تشدید تحریم و التهاب بازار می‌تواند مردم را در مقابل نظام قرار دهد و به مقاصد شوم خود دست یابد.

وی افزود: 32 سال است که مردم ایران با ترور، تحریم و توطئه دشمنان آبدیده شده‌اند و دیگر این تحریم‌ها برای آن‌ها چندان اهمیتی ندارد و با هوشیاری و سربلندی از این گردنه نیز عبور می‌کنند.

امام جمعه کازرون از بی‌تدبیری مدیریتی برخی دستگاه‌ها که مضاعف بر فتنه اقتصادی شده انتقاد کرد و گفت: مدیران دستگاه‌ها باید منفعت نظام و رضایتمندی مردم را به خوشنودی مدیران مافوق خود ترجیح داده و در هر حال مردم‌داری و تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کار خود قرار دهند.

خرسند در پایان راضی نگهداشتن مردم و حمایت از تولید ملی و ایجاد زمینه اشتغال را راه برون‌رفت از فتنه اقتصادی عنوان کرد.

 

نظرات بینندگان