کد خبر: ۳۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱

الگوهای مقاوم‌سازی کم‌هزینه به مردم ارائه شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید الگوهای مقاوم‌سازی کم‌هزینه به مردم ارائه کنیم.

به گزارش شیرازه به نقل از  فارس از شیراز، احمد‌رضا نقیب‌زاده بعد از ظهر امروز در نطق قبل از دستور دویست و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: شهرداری باید برای مسئله مدیریت بحران و وقوع هر نوع حادثه به طور کامل آماده باشد.

وی با بیان اینکه زلزله‌های هفته‌های اخیر در شیراز، هشدار طبیعت به تمام مسئولان، مدیران و مردم است، اضافه کرد: اگر به این زلزله‌ها توجه نکنیم فاجعه‌ای‌ جبران‌ناپذیر رقم می‌خورد بنابراین در این راستا تمام مسئولان به ویژه شهرداری باید برای مدیریت بحران آماده باشند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در بازسازی بافت فرسوده، بروکراسی اداری باعث شده است تا نتیجه ایده‌آل حاصل نشود، اضافه کرد: یک‌هزار و 700 هکتار بافت فرسوده مصوب در شیراز وجود دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد این میزان حداقل تا 2 هزار و 500 هکتار نیز می‌تواند مساحت داشته باشد.

وی تصریح کرد: لازم است در کنار نوسازی، مقاوم‌سازی بافت فرسوده نیز در دستور کار قرار گیرد.

نقیب‌زاده گفت: شهر شیراز را پایتخت فرهنگی می‌دانیم، اما معضلاتی در نقاطی وجود دارد که سال‌هاست هیچ اقدام و تلاشی برای حل آنها نمی‌شود.

وی ادامه داد: از جمله این معضلات بوی فاضلاب و نامطبوع بوده که محوطه فرودگاهی شیراز را آلوده کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در پایان تصریح کرد: فرودگاه شیراز باید در حد و اندازه پایتخت فرهنگی ایران و سومین حرم اهل بیت (ع) باشد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان