کد خبر: ۳۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱

تمام ارگان‌ها در مقابل ترافیک شیراز مسئول هستند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تمام ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها در مقابل ترافیک شهر مسئول هستند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، شبیر زارع خفری بعدازظهر امروز در دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که امروز شهروندان شیراز را آزار می‌دهد بحث ترافیک است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در موضوع ترافیک عوامل مختلفی دخالت دارند، افزود: اگر تمام نهادها با مشارکت و همدلی وارد کار شوند و هرکس مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد مشکل ترافیک شهر حل شدنی است.

وی گفت: شاید میزان مسئولیت‌ها در بحث ترافیک یکسان نباشد اما هرکس به نوبه خود مسئول است و باید وظایفش را بشناسد و خوب عمل کند تا به نتیجه دلخواه برسیم.

زارع خفری با اشاره به اینکه نمی‌توان در بحث ترافیک با زیر سؤال بردن یکی از ادارات انتظار حل مشکل را داشت، اضافه کرد: شورای ترافیک استان فارس باید برنامه بدهد و نظارت کند، شهروندان وظایف خود را انجام دهند، پلیس تقسیم کار و پشتیبانی کرده و شهرداری نیز زیرساخت‌ها را فراهم کند تا این مشکل برطرف شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و ایجاد پارکینگ‌ها از جمله عواملی است که می‌تواند مشکلات ترافیک را برطرف کند.

وی اضافه کرد: بدون وجود پارکینگ‌های مورد نیاز در حد سرانه استاندارد نمی‌توانیم شاهد حمل و نقل روان باشیم و در این راستا بخش خصوصی می‌تواند موثر واقع شود.

زارع خفری گفت: شورای شهر مصوبات خوبی در این حوزه دارد که با اجرای خوب آنها و مشارکت بخش خصوصی و دستگاه‌های مختلف می‌توانیم این نیاز مردم را برطرف کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات شهر خاطرنشان کرد: مشکلات اصلی کلان‌شهر شیراز باید شناسایی و اولویت‌بندی شود و با برنامه‌ریزی مشارکتی آنها را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: آموزش مجموعه مدیریت شهری و شهروندان و بررسی راه‌حل‌های ممکن یک ضرورت است تا بتوانیم به سمت توسعه پایدار برویم.

نماینده مردم شیراز در سومین دوره شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: توسعه پایدار در کنار درآمد پایدار محقق می‌شود و باید به دنبال توسعه پایدار در تمام جنبه‌های ساختار شهر از جمله فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی باشیم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان