کد خبر: ۳۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

خیرین در مدرسه‌سازی دو برابر دولت هزینه می کنند

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز گفت: سال گذشته اعتبار مدرسه‌سازی دولت 500 میلیارد تومان و تعهد خیرین در سراسر کشور یک‌هزار و 84 میلیارد تومان و دو برابر دولت بود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدرضا حافظی در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز امام رضا (ع) شهر صدرای شیراز به نمایندگی از 30 مدرسه قابل بهره‌برداری استان اظهار داشت: در حالی که حرکت خیرین 16 سال پیش با گرد یکدیگر آمدن تعداد اندکی از افراد در جوار بارگاه ثامن‌الائمه آغاز شد امروز 400 هزار خیر در سراسر کشور مشغول مدرسه‌سازی هستند.

وی افزود: در نخستین سال فعالیت خیران مدرسه‌ساز 40 میلیارد تومان جمع‌آوری شد که این رقم در سال 89 به 740 میلیارد تومان رسید.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز ادامه داد: در حال حاضر 500 مجمع خیرین مدرسه‌ساز در کشور فعالیت دارند و 900 خیر برون‌مرزی نیز در این جهاد بزرگ سهیم هستند.

وی اضافه کرد: اساس توسعه کشور آموزش و پرورش است و با همت والای خیرین و هدایت وزیر آموزش و پرورش به زودی تمام مدارس کشور یک نوبته می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس نیز در این مراسم اظهار کرد: مدرسه خیرساز امام رضا (ع) در شهرک صدرا به عنوان یکی از 30 مدرسه جدید استان با مساحت 400 متر و هشت کلاس افتتاح شد.

احمد دستنیان افزود: با افتتاح این 30 مدرسه جدید 252 کلاس درس به مساحت 37 هزار متر مربع به فضاهای آموزشی استان اضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: برای افتتاح مدرسه امام رضا (ع) شهرک صدرا 185 هزار میلیارد ریال اعتبارات مردمی و دولتی هزینه شده است.

دستنیان تصریح کرد: این پروژه توسط حاج مرتضی و حاج محسن توحیدیان کلنگ‌زنی شد و امروز به نمایندگی از 30 مدرسه فارس به بهره‌برداری رسید.

 

نظرات بینندگان