کد خبر: ۳۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱

پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور جهرم

رئیس دانشگاه پیام نور جهرم گفت: این دانشگاه برای نخستین بار در مقطع کارشناسی ارشد از ترم بهمن ماه و در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، شیمی و فیزیک دانشجو می پذیرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس محمد قناعتیان امروز در جهرم اظهار داشت: این دانشگاه بعد از مرکز شیراز بزرگ‌ترین دانشگاه پیام نور استان فارس از نظر تعداد دانشجو، پرسنل و کادر اداری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جذب 600 دانشجو در سال تحصیلی جدید توسط دانشگاه پیام نور جهرم، افزود: تعداد دانشجویان این دانشگاه بیش از 5 هزار نفر بوده که 3 هزار و 500 نفر آن دختر و مابقی پسر هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور جهرم با بیان اینکه پیش‌بینی ورود 600 دانشجوی فراگیر برای ترم بهمن و مهر آینده را داریم، ابراز داشت: آزمون فراگیر پیام نور طی یک نوبت و دو مرحله برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود 70 نفری کادر علمی و اداری در این دانشگاه گفت: 21 نفر عضو هیئت علمی در رشته‌های مختلف شیمی، فیزیک، ادبیات فارسی، زمین‌شناسی، روان‌شناسی، علوم تربیتی، مدیریت، علوم اقتصادی، معماری و ... در دانشگاه پیام نور جهرم فعالیت دارند.

به گفته قناعتیان، این دانشگاه در رشته‌های صنایع، مکانیک، عمران، کامپیوتر و کشاورزی با کمبود عضو هیئت علمی رو به رو بوده که طی فراخوان این امر اعلام نیاز شده است.

وی تعداد استاد حق‌التدریس در این دانشگاه را 200 نفر عنوان کرد و بیان داشت: این اساتید در 39 رشته و گرایش مختلف مشغول به تدریس هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور جهرم با بیان اینکه امسال دو رشته ترویج و علوم کشاورزی و فیزیک هسته‌ای به رشته‌های این دانشگاه اضافه شده است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه امسال برای نخستین بار در مقطع کارشناسی ارشد از ترم بهمن ماه و در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، شیمی (گرایش شیمی فیزیک) و فیزیک (گرایش ذرات بنیادی) دانشجو می‌پذیرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان