کد خبر: ۳۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱

بهره‌برداری از آموزشگاه خیرساز امتیاز در شیراز

مدیرکل نوسازی مدارس فارس گفت: آموزشگاه 12 کلاسه خیر مدرسه‌ساز، شادروان امتیاز در زمینی به مساحت دو هزار و 400 متر مربع در شیراز به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش شیرازه به نقل از فارس احمد دست‌نیان امروز در شیراز اظهار داشت: زمین اهدایی این فضای آموزشی در سال 1384 از سوی بانو نزاکت به‌نام همسرش مرحوم اسماعیل امتیاز به آموزش و پرورش اهدا شده است.

وی تصریح کرد: این فضای آموزشی دارای آزمایشگاه، کتابخانه، نمازخانه، کارگاه و دیگر امکانات آموزشی و تربیتی است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس از افتتاح آموزشگاه محمدتقی مصلح در زمینی با زیربنای ‌هزار و 500 متر مربع خبر داد و افزود: این آموزشگاه ابتدایی به دلیل نیاز مبرم و ضروری دانش‌آموزان شهرک حافظ شیراز که در سال گذشته سه نفر از دانش‌آموزان این شهرک به دلیل بعد مسافت فضای آموزشی، جان خود را از دست دادند، احداث شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: آموزشگاه ابتدایی مصلح با 14 کلاس درس، ظرفیت پذیرش 400 دانش‌آموز را دارد که مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش و آخرین امکانات آموزشی مدرن است.

دست‌نیان اضافه کرد: برای بازسازی 9 هزار و 500 کلاس درس دیگر، به 600 میلیارد تومان هزینه از محل اعتبارات ملی نیاز داریم تا دانش‌آموزان بدون دغدغه بتوانند در زیر سقف‌های ایمن به تحصیل و آموزش بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: تمام پروژه‌های آموزشی در برابر حوادث طبیعی به ویژه زلزله مقاوم ساخته شده است و دانش‌آموزان می‌توانند با خیال آسوده به تحصیل و دانش خود ادامه دهند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بهره‌برداری از دبیرستان 12 کلاسه امتیاز گفت: کار خیر معامله‌ با خدا بوده و مدرسه‌سازی یک فرصت برای بانی خیر است. ‌

محمدرضا حافظی خاطرنشان کرد: حضور خیران مدرسه‌ساز در ایجاد فضاهای آموزشی موجب پویایی، نشاط و شادابی آینده‌سازان ایران اسلامی می‌شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان