کد خبر: ۳۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱

فارس دارای بیشترین میزان زلزله در سطح کشور است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس با اشاره به اینکه آمادگی برای مدیریت بحران‌ها، یکی از ملاک‌های مهم ارزیابی مدیران فارس است، گفت: این استان دارای بیشترین میزان زلزله ثبت شده در سطح کشور است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محسن اردکانی در جلسه شورای مدیریت بحران استان فارس که با حضور رئیس موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و رئیس منطقه سه سازمان بازرسی کشور برگزار شد، با بیان اینکه حضور مدیران و در دسترس بودن آن‌ها برای مدیریت بحران‌ها تاثیر فراوانی دارد، اظهار داشت: برای کاهش اثرات بلایای طبیعی پیگیری و دخالت مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم بوده و نشان دهنده توجه ویژه مدیران به این موضوع مهم است.

وی با تاکید بر اینکه زلزله واقعیت اجتناب‌ناپذیری است که بسیار در ایران رخ می‌دهد، افزود: استان فارس دارای بیشترین میزان زلزله ثبت شده در سطح کشور است و در این اواخر زلزله‌های به نسبت شدیدی در مناطق مرکزی این استان و به ویژه شیراز رخ داده که لازم است دستگاه‌های مسئول با به کارگیری تمام امکانات خود، آماده کاهش آثار این وقایع طبیعی باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی و توجه به مسئله آموزش برای کاهش آثار بلایای طبیعی، گفت: یکی از وظایف دستگاه‌های اجرایی این است که در حوزه فعالیت خود پیش‌بینی لازم را برای کاهش آثار بلایای طبیعی داشته باشند.

اردکانی بر اجرای بازرسی از تمام دستگاه‌های اجرایی مسئول در زمینه کاهش آثار بلایای طبیعی توسط اداره کل بازرسی استان فارس برای ارزیابی و شناسایی مشکلات دستگاه‌ها در این زمینه، تاکید کرد و ابراز داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی این استان باید ضمن استقبال از این بازرسی‌ها، تلاش کنند کمبودها و مشکلات خود را در این زمینه به حداقل ممکن کاهش دهند.

وی همچنین اجرای مانورهای مقابله با بحران‌ها برای ایجاد آمادگی در دستگاه‌های مسئول، آموزش کارکنان، بهسازی واحدهای مسکونی و تلاش برای ساماندهی تمام امکانات اداری برای ایجاد آمادگی در راستای مقابله با بحران‌ها را از جمله وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی مسئول در این زمینه برشمرد.

 

برچسب ها: فارس ، شیرازه ، زلزله
نظرات بینندگان