کد خبر: ۳۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱

109 هکتار از زمین‌های خورده شده رفع تصرف شد

109 هکتار از اراضی و عرصه های محیط زیست از متصرفان خلع ید و باز پس گرفته شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس افزود: سال گذشته با تلاش یگان اجرایی حفاظت محیط زیست و واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست وبا همکاری مسئولان قضایی در استان 109هکتار از اراضی و عرصه های محیط زیست از متصرفان خلع ید و باز پس گرفته شد.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر حسینعلی ابراهیمی کارنامی اعلام کرد: گشت و کنترل و پیگیریهای مستمر کارشناسان و محیط بانان محیط زیست در راستای حفظ مناطق و زیستگاهها و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی، در شش ماهه اول امسال به رفع تصرف و خلع ید بیش از109 هکتار ازاین اراضی منجر شد.

وی افزود: اراضی مذکور در سالهای گذشته توسط اشخاص حقیقی و حقوقی تصرف شده بود.

ابراهیمی کارنامی در خصوص رسیدگی به پرونده های مربوط به این اراضی اظهار داشت: به استناد احکام صادره از سوی مراجع ذی صلاح قضایی از تعداد90 پرونده ارسال شده به دادگاههای مربوطه استان با موضوع تخریب و تصرف عدوانی، 75پرونده منجر به صدور حکم مبنی بر خلع ید اراضی شده که احکام صادره در خصوص22مورد آن اجرا و احکام صادره در خصوص53 پرونده پس از قطعیت اجرا خواهد شدهمچنین15پرونده در حال پیگیری است.

وی افزود: در مجموع شهرستان استهبان با56 مورد بیشترین تعداد پرونده با موضوع تصرف اراضی ملی را دارا بوده و از نظرمساحت نیز شهرستان استهبان دارای بیشترین اراضی خلع ید شده بوده و سایر اراضی خلع ید شده در مناطق تحت حفاظت محیط زیست واقع در شهرستانهای شیراز، کازرون، فسا و نی ریز بوده اند.

نظرات بینندگان