کد خبر: ۳۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱

غدیر بهترین روز برای مردم/ والاترین ومبارکترین روز برای جامعه

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه روز عید غدیر به عنوان عید الله اکبر نامگذاری شده است، شاید یکی از اسرار این نامگذاری این نکته باشد که وقتی سرنوست ولایت و حکومت بر اساس شایسته  سالاری مشخص گردید وفردی که لیاقت وشایستگی دارد عهده دار شد .

به گزارش شیرازه امام جمعه شیراز در نماز جمعه این هفته شیراز گفت : روز عید غدیر به عنوان عید الله اکبر نامگذاری شده است، شاید یکی از اسرار این نامگذاری این نکته باشد که وقتی سرنوست ولایت وحکومت بر اساس شایسته  سالاری مشخص گردید وفردی که لیاقت وشایستگی دارد عهده دار شد این بهترین روز برای مردم است و والاترین و مبارکترین روز برای جامعه است،

آیت الله ایمانی در ادامه گفت: در روزی که حکومت براساس شایسته سالاری معین شد،  کرامت مردم، معنویت مردم، معشیت مردم وهمه امور زندگی مردم به نحو شایسته ای قبیض می شود و جامعه آرامش لازم را پیدا میکند و لذا روز معرفی، امیرالمومنین به عنوان ولی خدا بعد از پیامبر (ص) عید الله اکبر است، چون حکومت در مجرای خودش قرار گرفته است و تمام تلاش انبیاء و پیامبران  بدون استثناء بعد از پیامبر (ص) ادامه پیدا می کند واگر امیرالمومنین معرفی نشده بود بعد از پیامبر همه تلاشهای پیامبران شکسته می شد و از بین می رفت پس سرّ تداوم نام انبیاء عید غدیر است سرّ پایداری وحی در جهان عید غدیر است و عید غدیر همه تلاشها وفعالیت های پیامبران را سامان داده است.

حضرت ایت الله ایمانیˈ افزود: روز 13 آبان مناسبت های فراوانی دارد،روز تبعید امام از ایران به ترکیه ،روز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان وروز دانش آموزاست که به نام مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شد و این نشان می دهد آمریکا قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مسایل مختلف این جامعه نقش ایفا کرده و برای ضربه زدن به مردم ایران فعالیت داشته است.

خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه مذاکره با امریکا نباید به قیمت پشت پا زدن به خون شهدا باشد، ملت مذاکره ای را که نتیجه آن نابودی عزت و استقلال ماست، نمی خواهند.


ایت الله ایمانی در ادامه بیان کرد: امروز مذاکره با امریکا موضوعی است که مسایل مختلفی را پیرامون خود دارد لذا با توجه به این موضوع اول باید بررسی شود که آیا ما در شرایط مذاکره با کشور امریکا هستیم.

وی اضافه کرد: اگر به پیشنهاد رابطه ایران و امریکا بنگریم، می بینیم که ایران قطع کننده ارتباط با آمریکا نبوده است و ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رابطه با اسراییل را قطع کردیم.


وی ادامه داد: امریکا یکطرفه رابطه خود را با کشور ما قطع کرد بنابراین ما قطع کننده رابطه نبودیم بلکه ما از قطع رابطه استقبال کردیم.



آیت الله ایمانی ادامه داد: 60 سال است که امریکا با اشکال مختلف به ملت ایران ظلم و خیانت کرده است، لذا آیا ما امروز با کسی که 60 سال به ما ظلم کرده است، بدون جبران گذشته می توانیم به گفت و گو بنشینیم.

امام جمعه شیراز افزود:برای نمونه ما اکنون در مساله هسته ای با امریکا در حال مذاکره هستیم اما چیزی جز اتلاف وقت، فشارها و تحریم ها برسر میز مذاکره نمی بینیم و این معنای مذاکره با امریکا است.



وی گفت: امریکا خوی استکباری و ددمنشی دارد و منافعی را در دنیا به ناحق برای خود تعریف کرده که به دنبال تحقق آنهاست.

آیت الله ایمانی گفت: ایا با این امریکایی که در مقابل سازمان های جهانی و حقوق بشر نسل کشی می کند، مسلمانان را از بین می برد، مردم بیگناه بحرین را قتل عام می کند و در داخل سوریه آشوب برپا می سازد می توان پای میز مذاکره نشست و آیا منافع ما در میز مذاکره با امریکا تامین می شود.

وی اظهار داشت: اینها سوال هایی است که دغدغه مردم ماست و باید مورد توجه مسوولان تصمیم گیرنده در این زمینه قرار گیرد.

آیت الله ایمانی اضافه کرد: مذاکره ایران و امریکا باید زمانی انجام شود که منافع ما تامین شود که در این صورت ما با دولت امریکا مذاکره می کنیم وگرنه ما به مقاومت و ایستادگی خود ادامه می دهیم.

نظرات بینندگان