کد خبر: ۳۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱

انعقاد پیمان خواهرخواندگی کازرون و مدائن

تفاهم‌نامه فرهنگی و پیمان خواهرخواندگی فرهنگی مذهبی بین دو شهر کازرون و مدائن به منظور مبادله زائر و عمران و آبادانی بارگاه حضرت سلمان از نذورات مردم کازرون منعقد شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از کازرون، امام جمعه کازرون بعد از ظهر امروز در جمع اعضای هیئت امنای بارگاه سلمان فارسی و جمعی از مسئولان شهرستان کازرون که در دفتر وی صورت گرفت، سخنانی اظهار داشت: شهر کازرون در برگزاری کنگره سلمان بیشتر به منظور  ادامه دادن راه حضرت سلمان بوده و در پی آن نیست که شناسنامه حضرت سلمان را فقط صادره این شهر بداند.

امام جمعه کازرون افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری که ایران و فارس از سلمان است بنابر این ما ایرانی‌ها به وجود شخصیت عالی و کم‌نظیر این صحابی بزرگوار پیامبر اعظم (ص) که از این سرزمین برخاسته است افتخار می‌کنیم.

وی به وجه تمایز سلمان با دیگر صحابه پیامبر اشاره کرد و گفت: سلمان به واسطه بشارتی که از سویی پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) دریافت کرد از ایران با غلامی خودش را به پیامبر رسانید و ایمان آورد.

خرسند ادامه داد: امروزه روح حقیقت‌جویی سلمان برای همگان درس بزرگی است که مانند آن حضرت همواره در ایمان خود راسخ و ثابت قدم باشیم.

امام جمعه کازرون، ارادت مسلمانان به اهل بیت را بیانگر نقاط مشترک بین آنها دانست و گفت: امروزه دشمنان به ویژه آمریکا و اسرائیل همین نقطه اشتراک را از ترس خودشان نشانه گرفته‌اند و در صدد بر هم زدن همبستگی آنها و تشدید اختلافات جزیی هستند.

وی اضافه کرد: دشمنان با اصل اسلام مخالف هستند و پیامبر اسلام (ص) که نقطه اتصال امت اسلامی است را بی‌شرمانه مورد هجمه خود قرار می‌دهند تا در این راستا توانسته باشند وحدت اسلامی را برهم زنند.

امام جمعه کازرون در بخش دیگر سخنانش نیز به ولایتمداری سلمان اشاره کرد و بیان داشت: سلمان چه در زمان پیامبر اکرم (ص) و چه در زمان امیر مؤمنان علی (ع) به خاطر روح حقیقت‌جویی خود سعی می‌کرد آب را از سرچشمه ذلال بنوشد.

خرسند در ادامه تصریح کرد:  امروزه وجود رهبری الهی و مقتدر بین امت اسلامی یک اصل مورد نیاز است تا بتواند جلوی اختلافات و فتنه‌های دشمنان را بگیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد:  انقلاب اسلامی ایران به برکت رهبری و اصل ولایت فقیه  توانسته است 33 سال با وجود جنگ، ترور و تحریم‌های شدید اقتصادی از سوی دشمنان روی پای خود بایستد.

به گزارش فارس، در نشست صمیمی هیئت امنای بارگاه سلمان فارسی و مسئولان شهرستان کازرون تفاهم‌نامه فرهنگی و پیمان خواهرخواندگی فرهنگی مذهبی میان دو شهر کازرون و مدائن منعقد شد.

در این تفاهم‌نامه نسبت به مبادله زائران ایرانی به حرم سلمان فارسی در مدائن و زائران عراقی به حرم حضرت احمدبن موسی (ع) در شیراز و سایر امام‌زادگان والامقام استان فارس و هم‌چنین تبادل در حوزه فرهنگی و پژوهشی تاکید شده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان