کد خبر: ۳۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱

مركز داده هاي فرهنگي استان فارس افتتاح شد

مركز داده هاي فرهنگي فارس و تالار پژوهش هاي تخصصي كتابخانه ملي در استان فارس با حضور استاندار فارس و مشاور فرهنگي رئيس جمهور و رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران افتتاح شد.

به گزارش شیرازه به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛در حاشيه اين مراسم مهندس حسين صادق عابدين استاندار فارس در گفتگو با خبرنگاران، با بيان اين كه تالار پژوهش هاي تخصصي كتابخانه ملي در استان فارس امكان استفاده محققين از كتاب ها، پايان نامه ها و اسناد مهم پژوهشي را فراهم مي كند، اظهار داشت: كتابخانه ملي در استان فارس از حالت عمومي خارج شده و تبديل به يك مركز تخصصي و پژوهشي شده است.

وي با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي ايران داراي رتبه 16 در سطح دنيا در زمينه رشد علمي است، افزود: اميدواريم با توجه به امكانات ايجاد شده استان فارس بتواند در افزايش رتبه علمي كشور، بيش از گذشته باشد.

استاندار فارس با بيان اين كه هزينه ساخت اين طرح ها، به صورت ملي و با حمايت استانداري فارس تامين شده است، تاكيد كرد: كتابخانه ملي در استان فارس و بخش هاي مختلف و متنوع آن، يكي از افتخارات كشور و استان فارس است و تمام تلاشمان را به كار مي گيريم كه زيرساخت ها و فناوري هاي نوين در اين مركز، گسترش پيدا كند.

مهندس صادق عابدين با اشاره به امضاي تفاهم نامه ميان استانداري فارس و سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، گفت: بر اساس اين تفاهم نامه كه بندهاي مختلفي دارد، در سال 1392، كنگره هزارمين سالگرد پايتختي شيراز در دوره حكومت آل بويه را در شيراز برگزار كنيم.

وي تاكيد كرد: دوره حكومت آل بويه يكي از مقاطع مهم تاريخي است كه تشيع از شيراز و فارس به برخي كشورها، گسترش پيدا كرد و اميدواريم بتوانيم اين برنامه را آن گونه كه شايسته است، برگزار كنيم.

همچنين دكتر اسحاق صلاحي رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران در گفتگو با خبرنگاران، با تاكيد بر اين كه كتابخانه و مركز اسناد ملي در استان فارس بعد از تهران در سطح كشور بي نظير است، اظهار داشت: با حمايت هاي استاندار فارس، همه محققين در كتابخانه ملي در فارس به منابع ديجيتال كتابخانه ملي در تهران دسترسي پيدا كرده اند.

وي با اشاره به ايجاد تالار تخصصي در مركز اسناد و كتابخانه ملي در شيراز، گفت: پژوهش ها و نشست هاي تخصصي فارس شناسي در اين مركز به شكل گسترده اي برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان