کد خبر: ۳۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱

افتتاح 5 پروژه بزرگ عمرانی در شیراز

شهردار شیراز گفت: تا پایان سال جاری پروژه‌های بزرگی نظیر تقاطع رضوان، تقاطع فضیلت، تونل سعدی، بخشی از بزرگ‌راه آرین، تقاطع دکتر حسابی، تونل‌های دوقلوی کوهسار مهدی و برخی طرح‌های دیگر را به اتمام می‌رسانیم.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت بعد از ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرنگاران با قدردانی از صبوری شهروندان و تحمل مشکلات ترافیکی و ترددی ناشی از اجرای پروژه‌ها، اظهار داشت: به‌ هر حال اگر شهری پیشرفته و آباد بخواهیم، باید قدری نیز سختی‌ها را تحمل کنیم.

وی افزود: بارها تاکید کرده‌ایم که امروز در پروژه‌هایی که روند اجرای آنها طی می‌شود، هیچ مشکل مالی نداریم، اما بعضی اوقات مواردی مانع کار می‌شود که در ظاهر مانع محسوب نمی‌شوند.

شهردار شیراز اضافه کرد: در بسیاری از طرح‌های عمرانی، تاسیساتی که از زیر زمین عبور داده شده، عاملی بر کند شدن روند است.

این مسئول شهری با تصریح اینکه تاسیسات ایجاد شده در موضوع خدمات شهری در این کلان‌شهر هیچ حساب و کتابی نداشته است، گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در اجرای طرح‌های عمرانی، تاسیسات شهری است که بدون هیچ حساب و کتابی اجرا شده است.

پاک فطرت با بیان اینکه شهرداری نیز در ایجاد و اجرای این تاسیسات توسط سازمان‌ها و شرکت‌های آب‌، فاضلاب، برق، مخابرات و ... بی‌تاثیر نبوده است، تصریح کرد: هر دستگاهی از هرجا که توانسته تاسیسات مربوط به خود را عبور داده است و همین کار را با اشکال رو به رو کرده و می‌کند.

وی با یادآوری اینکه تمام دستگاه‌های خدماتی نهایت همکاری را در تسریع روند اجرایی پروژه‌های عمرانی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود در تعامل با دستگاه‌ها، ارائه نقشه است، چراکه شهرداری مشکلی برای جابه‌جایی تاسیسات ندارد اما باید طرح آن از سوی دستگاه مربوطه تصویب و ارائه شود که گاه همین تعیین طرح و نقشه تا دو یا سه‌ ماه کار را معطل می‌کند.

شهدار شیراز با تصریح اینکه در پروژه‌هایی نظیر تقاطع غیرهمسطح ستارخان، تملک بخشی از مسیر و جابه‌جایی تاسیسات شهری دو عامل تاثیرگذار در کندی کار به‌شمار می‌رفته است، گفت: تاکنون مشکل تملک را حل کرده‌ایم و تنها دیوار بیمارستان خدادوست مانده که باید عقب‌نشینی داشته باشد.

پاک فطرت با یادآوری اینکه دیوار و بخشی از حیاط بیمارستان دکتر خدادوست در محدوده حریم شهرداری ایجاد شده است، اضافه کرد: براساس تعهدی که پیش از این از سوی مسئولان این بیمارستان به شهرداری داده شده است، باید در زمان نیاز عقب‌نشینی لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه هم‌اینک پروژه ستارخان بالغ بر 40 درصد پیشرفت دارد،‌ گفت: امیدواریم براساس قولی که پیمانکار داده است، تا 22 بهمن امسال شاهد بهره‌برداری از زیرگذر این تقاطع باشیم و تا خرداد سال آینده و قبل از موعد قرارداد به شهروندان هدیه شود.

وی در مورد لزوم اجرای تقاطع غیرهمسطح ستارخان ابراز داشت: در شیراز محورهای شریانی شرقی غربی مناسب است اما دسترسی‌های شمالی جنوبی به میزان مورد نیاز نیست و ایجاد این تقاطع زمینه دسترسی مناسب را در این مسیر فراهم کرده و به تسهیل تردد کمک شایانی می‌کند.

شهردار شیراز در بازدید از پروژه تقاطع میدان احسان نیز با بیان اینکه این پل با سرعت خوبی در حال اجرا است، گفت: در میدان احسان یک روگذر در مسیر شرق به غرب ایجاد می‌شود که تکمیل کننده کار تقاطع غیرهمسطح معالی‌آباد از یک‌سمت و از سمت دیگر بلوار حسینی‌الهاشمی است.

پاک‌فطرت تصریح کرد: شهرداری و پیمانکاران مرتبط در اجرای پروژه‌ها تمام تلاش خود را صرف می‌کنند و انتظار داریم دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز مهربانی بیشتری به‌خرج دهند تا کار مردم با مشکل مواجه نشود.

به گزارش فارس، پل بزرگ چمران،‌ تقاطع بصیرت، پل آرین،‌ تقاطع احسان، تقاطع باهنر، تقاطع ستارخان، تقاطع دلگشا، تونل‌های دوقلوی کوهسار مهدی و ایمان، تقاطع فضیلت و پل ولی‌عصر (عج) از جمله پروژه‌هایی بود که شهردار شیراز به ‌همراه معاون عمرانی و شهرداران مناطق در سطح شیراز از آنها بازدید کردند و روند اجرایی آنها را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان