کد خبر: ۳۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱

فعالیت 12 پایگاه بهداشت شهری در طرح پزشک خانواده جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: 12 مرکز بهداشت شهری در طرح پزشک خانواده این شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس محمدکاظم تدین امروز در جهرم اظهار داشت: با توجه به تکلیف قانونی که از طرف مجلس شورای اسلامی مبنی بر اجرای طرح پزشک خانواده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بنا نهاده شده این امر از شهریور ماه امسال در جهرم اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه استان فارس به عنوان پیشرو در طرح پزشک خانواده این کار را عملی کرده است، افزود: با توجه به اهمیت این طرح در نظام بهداشت و درمان کشور نیاز به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد نحوه اجرای طرح پزشک خانواده لازم و ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه 12 مرکز بهداشت شهری در طرح پزشک خانواده این شهرستان فعالیت دارند، ابراز داشت: تا کنون 10 مرکز بهداشت شهری شروع به فعالیت کرده و ساختمان دو مرکز دیگر نیز توسط خیران جهرمی اهدا شده که به زودی فعالیت آنها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر مرکز بهداشت شهری یک تیم سلامت مشغول به فعالیت در طرح پزشک خانواده هستند، بیان داشت: ترکیب و تعداد اعضای تیم سلامت برای پوشش 10 هزار نفر جمعیت شامل چهار پزشک عمومی (هر 2 هزار و 500 نفر یک پزشک)، دو پرستار، یک روان‌شناس بالینی، یک کارشناس تغذیه، دو کارشناس مامایی، سه کاردان یا کارشناس بهداشت خانواده، یک کاردان یا کارشناس مبارزه با بیماری‌ها، یک کاردان یا کارشناس بهداشت محیط و حرفه‌ای، یک کاردان اسناد پزشکی و یک خدمتکار است که در مجموع برای یک جمعیت 10 هزار نفره 17 نفر کادر تیم سلامت پیش‌بینی شده است.

تدین با بیان اینکه تاکنون 76 هزار جهرمی در طرح پزشک خانواده ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: سازمان بیمه ایرانیان آمادگی دارد تا افراد فاقد بیمه را برای اجرای این طرح زیر پوشش خود قرار دهد.

انتهاتی پیام/ص

نظرات بینندگان