کد خبر: ۳۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱

دو باند شکارچی زنده گیری پرندگان شکاری در فارس به دام افتادند

اعضای دو باند از شکارچیان متخلف که اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری در استان فارس می کردند با اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان فارس دستگیر شدند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس گفت:نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان فارس طی هفته گذشته شش نفر متخلف و شکارچی را دستگیر و تحویل مقامات قضایی دادند.

کامران اسلاملو افزود: گروه اول در منطقه آباده طشک در نزدیکی تالاب بختگان و گروه دوم در منطقه خرامه در نزدیکی تالاب کمجان ،دستگیر شدند که این افراد با استفاده از تور افکنی و رها سازی پرندگان دست آموز اقدام به زنده گیری پرندگان با ارزش شکاری می کردند.

وی گفت : این افراد قصد انتقال این پرندگان را به کشورهای حاشیه خلیج فارس داشتند که قبل از شروع به شکار و زمانی که در حال تور اندازی برای گرفتن طعمه بودند با اقدام به موقع نیروهای یگان دستگیر شدند.

وی اضافه کرد:از این متخلفان تعدادی قمری وتور زنده گیری پرندگان کشف و ضبط گردید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس نیز در این رابطه گفت:هدف نهایی شکارچیان زنده گیری پرندگان شکاری ،عمدتا پرندگانی چون بالابان و بحری میباشد که شکارچیان با استفاده ابزاری از پرندگانی چون قمری و کبوتر اقدام به این عمل سودجویانه می کنند.

ابراهیمی کارنامی افزود:پرندگان شکاری با ارزش ، عمدتا در مناطق کنار تالابی دیده میشوند ،این پرندگان از نظر ارزش حفاظتی جزء گونه های در معرض خطر انقراض محسوب می شوند و متاسفانه شکارچیان امنیت زیستگاه این گونه های با ارزش را تهدید میکنند.

وی گفت : ماموران یگان حفاظت محیط زیست در این مناطق با آگاهی بیشتری اقدام به گشت و کنترل می کنند تا از سودجویی متخلفان جلوگیری شود.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان