کد خبر: ۳۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱

نواختن زنگ مطالعه در مدارس قیروکارزین

به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی زنگ مطالعه در مدارس قیروکارزین با حضور مسئولان محلی نواخته شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از قیروکارزین، صبح و عصر امروز با حضور مسئولان محلی زنگ مطالعه در مدرسه ابتدایی راه زینب قیروکارزین به صورت نمادین به صدا در آمد و به دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی این مدرسه کتاب اهدا و از طرح پیک مهر در مدیریت آموزش و پرورش قیروکارزین رونمایی شد.

فرماندار قیروکارزین در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: با نواختن زنگ مطالعه در هفته کتاب و کتاب‏خوانی امید است که دانش‏آموزان به همراه معلمان و والدین خود، با شرکت گسترده در فعالیت‏های کتابخانه‏ای و عضویت رایگان، از ترویج فرهنگ مطالعه حمایت کنند.

عبدالحسن صمدنژاد افزود: تعامل، همیاری و مساعدت اداره کتابخانه‌های عمومی و مدیریت آموزش و پرورش به عنوان دو دستگاه فرهنگی موجب جهت‏دهی و تمرین بیشتر پژوهش و تحقیق از دوران تحصیلات ابتدایی با نظارت معلمان و کارشناسان می‏شود.

این مقام مسئول سرانه مطالعه را یکی از شاخص‌های مهم در تشخیص توسعه‌یافتگی جوامع عنوان کرد و گفت: برای تبیین این فرهنگ باید از دوران ابتدایی و سنین پایین کتاب خواندن را به کودکان آموزش داد تا کودکان با کتاب انس بگیرند.

صمدنژاد با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از اولویت‌های کاری مدیران و نیز خانواده‌های ما قرار گیرد تصریح کرد: امروزه دنیای استکبار بیش از هر چیز بنیان خانواده‌های ما را مورد هجمه قرار داده‌اند چرا که فهمیده‌اند برای تسلط بر یک کشور باید جامعه و در رأس آن خانواده‌ها را متزلزل کنند.

وی در پایان افزود: آموزش و پرورش در انجام اقدامات ریشه‏ای ظرفیت‏های لازم را در اختیار دارد و باید با همیاری و مساعدت کتابخانه‏های عمومی شهرستان خلأهای موجود در کتاب‏ها، منابع آموزشی و تربیتی برای ارتقای دانش و معلومات کارشناسان، مدیران مدارس، معلمان و دانش‏آموزان برطرف شود.

به گزارش فارس، فرماندار قیروکارزین پس از این مراسم با حضور در کتابخانه عمومی شهر قیر ضمن بازدید از امکانات و کتاب‌های این کتابخانه با کارکنان این مجموعه نیز دیدار کرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان