کد خبر: ۳۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱

نگهداری حریم رودخانه بر عهده سازمان آب است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نگهداری مسیر رودخانه و حریم آن بر عهده سازمان آب است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سید محسن معین در دویست و هفتادمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به اظهارات مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس مبنی بر تعطیلی پروژه سد تنگ سرخ به دلیل کوتاهی شهرداری در رفع معارض آن اظهار داشت: پس از گذشت 9 ماه از کلنگ‌زنی سد تنگ سرخ، مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای فارس عنوان کرده‌اند که اجرای این سد وظیفه سازمان آب نبوده و به هر تقدیر آنها را انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: مسیر رودخانه و حریم آن تعلق همیشگی به دولت دارد و حفظ و نگهداری دائمی آن بر عهده سازمان آب است.

معین تصریح کرد: کل اراضی این محدوده در مراسم کلنگ‌زنی استاندار فارس و معاون وزیر نیرو در حضور مردم شیراز و اصحاب رسانه بدون هیچ حاشیه‌ای برای انجام کار به سازمان آب تحویل داده شد.

وی ادامه داد: اگر نمی‌خواهید کار را انجام دهید و توانایی حفظ کارگاه خود را از حمله عده‌ای ناشناس فرضی ندارید، چرا در افکار عمومی اقتدار انتظامی و امنیتی شهر را زیر سئوال می‌برید.

معین بیان کرد: مدیرعامل سازمان آب با ذکر این که «احتمالا این اراضی متعلق به دولت است»، تعداد معارضان اندک فرضی را افزایش می‌دهد.

این عضو شورای شهر شیراز همچنین ابراز داشت: با حضور رئیس کل جدید دادگستری فارس و دادستان شیراز، امروز این استان در یک شرایط خوب و قابل قبول انتظامی به سر می‌برد و با این استدلال از مدیرعامل سازمان آب باید پرسید که چگونه سایر سدهای فارس را در بیابان‌های دور و نزدیک اجرا می‌کنند.

معین خاطرنشان کرد: از استاندار فارس و مسئولان قضایی و انتظامی شیراز تقاضا داریم در محقق شدن آرزوی دیرینه مردم شیراز برای احداث سد تنگ سرخ مساعدت کنند تا هیچ بهانه‌ای برای کسی باقی نماند.

به گزارش فارس، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس در اظهار نظری بیان کرده بود که با توجه به تکالیف قانونی شهرداری شیراز برای رفع معارضان، زمین مورد نیاز پروژه و تملک آن برای اجرای این طرح، به دلیل کوتاهی شهرداری در این مورد، عملیات اجرایی در حال متوقف شدن است.

حمیدرضا دهقانی در گفت‌وگو با رسانه‌ها افزوده بود که  برخی معارضان و افراد ناشناس با ایجاد رعب و تهدید، مانع از فعالیت کارگاه ساخت سد تنگ سرخ شده‌اند.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس نیز پیش از این گفته بود که «احداث سد تنگ سرخ همان‌گونه که مشاور طرح عنوان کرده‌ است برای بهره‌برداری کشاورزی و شرب نیست و در صورت تایید مطالعات و قطعیت احداث، آب خروجی سد باید به رودخانه خشک و دریاچه مهارلو اختصاص یابد» که این اظهار نظر با نارضایتی استاندار فارس مواجه و در حاشیه یک برنامه عمومی از وی خواسته بود تا زمان بهره‌برداری طرح از این‌گونه اظهارنظرها خودداری شود.

 

نظرات بینندگان