کد خبر: ۳۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

شیراز مربی ندارد؛ چرا؟

به راستی چرا دیاری که روزگاری مهره های مطرحی را به فوتبال ایران معرفی کرده حالا در معرفی مربی تا این اندازه لنگ می زند؟

به گزارش شیرازه به نقل ازسایت گل، شاغلام، علی کلانتری، جمشیدی غدیری ، علیرضا امامی فر و افشین پیروانی. این سیاهه مربیان شیرازی حاضر در لیگ دسته اول فوتبال ماست. لیگی که در سطح دوم فوتبال ما قرار دارد و البته قضاوت در مورد سطح فنی آن مدنظر نگارنده نیست.

پیروانی از ابومسلم رفت. در تمام اخبار و مصاحبه هایی که در این باره منتشر شده می توان رگه هایی از«حفظ حرمت» را دید. برکناری را به استعفا و یا به عبارت ساده تر، جدایی توافقی تعبیر کرده اند تا حرمت مربی شاعر پیشه فوتبال ایران حفظ شود. مدیران ابومسلم از او قول صعود خواسته اند و شاغلام هم با تیمی که نمودار عملکردی سینوسی دارد حاضر به دادن چنین قولی نبوده و الوداع.

از روزهایی که تیم فجر با این مربی برای همه رجز می خواند زمان زیادی نگذشته اما سیاهه عملکرد او در سالهای اخیر هیچگاه تنه تنه به آن دوران نزده و نمی زند. نه در تیم ملی امید، نه در برقی که مدیر فنی آن بود، نه در نفت آبادان، نه در چند دیدار پایانی فصل قبل که هدایت برق را بر عهده گرفت و تیم به دسته دوم رفت و نه حالا در ابومسلم کمتر نشانی از آن مربی سازنده ندیده ایم.دل به یکسری نام های تکراری بستن و خلق نتایج نه چندان دلچسب، تراژدی تکراری او در سالهای اخیر بوده است.

کلانتری هم که انتظار می رفت با فولاد یزد توفیقی کسب کند در قعر جدول دست و پا می زند و او نیز استعفایش را نوشت اما «فعلا» ماندگار شده است. امامی فر و غدیری هم کار خارق العاده ای انجام نداده اند و از افشین پیروانی هم تصویر محو یک مربی شکست خورده را در پرسپولیس و استیل آذین به یاد داریم و معلوم نیست با میراث فیروز کریمی در بافق چه کند.

محمد عباسی کجاست؟ کسی که با برق در لیگ هشتم چشم ها را خیره کرد و بعد تیمش در سرازیری سقوط قرار گرفت.اصغر اکبری و مهرداد شکاری که فصل گذشته با برق و مخابرات طعم تلخ سقوط را چشیدند حالا چه می کنند؟ به راستی چرا دیاری که روزگاری مهره های مطرحی را به فوتبال ایران معرفی کرده حالا در معرفی مربی تا این اندازه لنگ می زند؟ شیرازی ها عنان دو تیم مطرحشان- فجر و برق- را به دست دو سرهنگ غیر شیرازی سپرده اند.آنها پس از مرور همه نام های خودی بازهم به شرفی و یاوری رسیدند. مردانی که از اعتماد به آنها پشیمان نشده اند اما تکلیف خود شیراز با نسل ملخ خورده مربیانش چه می شود؟ دستیارانی که کنار این مربیان کار می کنند آیا روزی از قامت نفر دوم و سوم بیرون می آیند تا ردای سرمربیگری بر تن کنند یا باید همیشه در همان جایگاه کنونی باقی بمانند؟این سئوال و پاسخ آن باید برای فوتبال فارس مهمترین باشد.

انتهای پیام/20

 

برچسب ها: شیراز ، مربی ، فوتبال
نظرات بینندگان