کد خبر: ۳۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۶ آبان ۱۳۹۱

بسیج با فرهنگ عاشورا گره خورده است

فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین گفت: بسیج با فرهنگ عاشورا گره خورده و باید در محرم ضمن تقویت بسیج و حرکت آن در امتداد عاشورا، نهضت حسینی را در جامعه شکوفا کنیم.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از قیروکارزین بهروز صادقی پنج‌شنبه‌شب در همایش ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها و فرماندهان حوزه و پایگاه‌های مقاومت قیروکارزین که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: باید از متقارن شدن ماه محرم و هفته بسیج برای دمیدن روح حماسی به برنامه‌های این هفته نهایت استفاده را با برنامه‌ریزی‌های مناسب برد.

وی با بیان این که امسال هفته بسیج با دهه اول محرم مصادف شده است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد افزود: هیئت امنای مساجد و مسئولان هیئت‌های مذهبی باید هویت و حقیقت بسیج و تناسب آن با عاشورای حسینی و حقیقت آن را تبیین کنند و در این راستا همکاری آنان با حلقه‌های شجره طیبه صالحین بسیار تاثیرگذار است.

جعفری با اشاره به اینکه هفته نخست محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است اضافه کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر دو واجب مظلوم الهی است و اگر چه بر اساس احادیث و روایات این واجب در برابر دیگر واجبات، دریایی بی‌کران در برابر قطره‌ای بوده، اما مورد غفلت قرار گرفته و حق آن ادا نشده است.

فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین با بیان این که دشمن پس از جنگ نظامی در عرصه فرهنگی و اقتصادی با ما وارد جنگ شده است خاطرنشان کرد: سخنرانان محرم مردم را به صبر و بردباری در برابر مشکلات تشویق و ترغیب و مسائل روز اقتصاد کشور را برای آنان تبیین کنند و با توجه به فرموده مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، باید این موضوع را مورد توجه قرار داد و به کار بست.

این مقام مسئول با اشاره به برخی از برداشت‌های اشتباه از اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: گسترش فرهنگ کار و سرمایه، مردمی کردن اقتصاد، اصلاح الگوی مصرف، استفاده حداکثری از زمان و کاهش وابستگی به ذخایر خام، استفاده نکردن از کالای خارجی، حرکت برنامه‌ریزی شده و مبارزه با مفاسد اقتصادی بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی است که باید برای مردم تبیین شود.

جعفری معرفی بسیج و تفکر بسیجی به عنوان بازوی قدرتمند نظام ولایی برای حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و نقش بسیج در ترویج و تعمیق فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را از برنامه‌های هفته بسیج دانست و ادامه داد: تشریح سیر نهضت انتظار به خط سرخ شهادت و فرهنگ عاشورا و تبیین نقش ایران اسلامی در منطقه و جهان و ضرورت تلاش برای گذشتن از این پیچ تاریخی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته‌اند از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بسیج را گره خورده با عاشور و در امتداد این نهضت بزرگ دانست و ابراز داشت: عاشورا درس دین‌باوری، ایثار در راه خدا و ولایت‌مداری بود و امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن اسلام زیر بار ذلت و ظلم نرفت و ما باید در این مسیر قدر نعمت ولایت مطلقه فقیه را بدانیم و خالصانه در خدمت آرمان‌های انقلاب اسلامی که نشأت گرفته از نهضت حسینی (ع) است، باشیم.

به گزارش فارس، در این نشست امام جمعه، رئیس سازمان تبلیغات، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت قیروکارزین و دیگر مسئولان مساجد و پایگاه‌های مقاومت این شهرستان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: بسیج ، فرهنگ ، عاشورا ، شیرازه
نظرات بینندگان