کد خبر: ۳۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۷ آبان ۱۳۹۱

5 پنالتی‌ شرم‌آور تاریخی فوتبال

پنالتی عجیبی که نیمار در بازی با کلمبیا از دست داد او را در جمع بازیکنان بزرگی قرار داد که شرم‌آورترین پنالتی‌های فوتبال را زدند. دیوید بکام، جان تری، تیری آنری و وین رونی از دیگر بازیکنانی هستند که پنالتی‌شان به بدترین شکل ممکن از دست رفته است.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، در بازی برزیل برابر کلمبیا وقتی داور به سود برزیل پنالتی گرفت، نیمار مشتاقانه به سمت توپ دوید تا به راحتی گل‌های ملی خود را افزایش دهد اما لحظاتی بعد پنالتی او سر از تماشاگران پشت دروازه در آورد تا اکنون نیمار نیز به لیست بازیکنانی بپیوندند که به خاطر پنالتی شرم‌آ‌وری که زده نامش به تاریخ بپیوندد.
 
اکنون نگاهی به 4 پنالتی شرم‌آور دیگر فوتبال جهان می ‌اندازیم:


دیوید بکام (انگلیس- پرتغال)

در زمان اسون‌گوران اریکسون، بکام پنالتی زن اول تیم بود اما او بیشتر به خاطر ناکامی‌اش در ضربات پنالتی به یاد می‌آید تا موفقیت در زدن پنالتی. بکام که در جام جهانی 2002 پنالتی زیبایی را برابر آرژانتین گل کرد بعد از آن 3 پنالتی برابر ترکیه، فرانسه و پرتغال را از دست داد که برابر پرتغال در یورو 2004 بدترین پنالتی او بود و باعث شد انگلیس یکبار دیگر به خاطر پنالتی او از یک تورنمت حذف شود.


وین رونی (منچستریونایتد- چلسی)

از زمانی‌که وین رونی به منچستریونایتد پیوسته است او 9 پنالتی از 25پنالتی خود را ازدست داده است و اخیرا فرگوسن به او هشدار داده است که ممکن است پنالی‌زن اول خود را تغییر دهد اما از این 9 پنالتی شرم‌آورترین پنالتی او مربوط می‌شود به فصل قبل برابر چلسی که رونی نه تنها قبل از زدن ضربه پایش لغزید و تعادل خود را از دست داد بلکه پای تکیه گاهش را نیز اشتباه گذاشت تا توپ به شکل خیلی بدی به بیرون رود.


جان تری (چلسی- منچستریونایتد)

کسی تا بحال دیده است تا کاپیتان چلسی ساعت‌ها گریه کند؟ این اتفاق بعد از فینال چلسی و منچستریونایتد در مسکو رخ داد وقتی که تری این فرصت را داشت تا با گلزنی خود در پنالتی تیم را به قهرمانی برساند اما با سرخوردن در زمین خیس مسکو ضربه پنالتی او در حساس‌ترین موقعیت ممکن به بدترین شکل از دست رفت تا تنها باران بتواند اشک‌های بی‌پایان او را پاک کند.
 

آندره پیرلو (میلان- بارسلونا)

اما حکایت ضربه چیپ در پنالتی. اگر پنالتی گل شود شما بازیکن با اعتماد به نفس و باهوشی شناخته می‌شوید و اگر از دست رود احمق تلقی خواهید شد! آندره پیرلو یکی ازاساتید ضربه چیپ‌ است که در یورو 2012 پنالتی چیپ او برابر انگلیس گل زیبایی را رقم زد اما پیرلو قبل از آن یک پنالتی شرم‌آور داشت. او در بازی پیش فصل برابر بارسلونا قرار گرفت و پنالتی‌اش را چیپ‌ زد اما پینتو دروازه‌بان آبی و اناری بدون حرکت آن پنالتی را گرفت.

نظرات بینندگان