کد خبر: ۳۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۲۷ آبان ۱۳۹۱

تجلیل از فرماندار و شهردار شیراز در جشن کتاب

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: فرماندار و شهردار شیراز به دلیل حمایت‌های مستمر از حوزه کتاب تجلیل شدند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور امروز در شیراز اظهار داشت: در جشن کتاب استان فارس چهار شهردار و سه فرماندار مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی افزود: در میان شهرداران حامی کتاب، شهردار شیراز، شهردار کازرون، شهردار کوار و شهردار سورمق شایسته تجلیل شناخته شدند.

اسماعیل‌پور بیان کرد: فرمانداران شیراز، آباده و خرامه و همچنین دو بخشدار از بیضا و بخش مرکزی آباده نیز در همین جشن مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در این جشن دو کانون ادبی اداره کتابخانه‌های عمومی اقلید و خرامه نیز به عنوان کانون ادبی برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گفته وی، در این جشن 12 کتابدار و سه خیر کتابخانه‌ساز و روسای ادارات شهرستانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی از ممسنی، کوار و آباده به سبب فعالیت‌های خود شایسته تقدیر دانسته شدند.

تقدیر از کتابخانه مرکزی نی‌ریز و بیضا دیگر موردی بود که اسماعیل‌پور در ادامه سخنان خود به آن اشاره کرد.

وی ابراز داشت: افرادی که به عنوان برترین، شایسته تقدیر شناخته شدند از نظر توانمندی، طرح و برنامه و سایر فعالیت‌های منجر به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی در استان فارس مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس خاطرنشان کرد: فرمانداران و شهرداران نیز به سبب اقدامات حمایتی در حوزه کتاب و پیگیری مطالبات معوق کتابخانه‌های این استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: بسیاری از شهرداران این استان به صورت خودجوش پیگیر وصول مطالبات نیم درصد سهم اداره کتابخانه‌ها از محل عوارض عمومی هستند.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: فرماندار شیراز پیگیرترین فرماندار این استان در حوزه فرهنگی و کتاب شناخته شد و در بخش خیران علی باز قربانی به دلیل تحویل 9 ماهه یک کتابخانه برترین خیر فارس بود.

اسماعیل‌پور، در ادامه گفت: برای برگزاری جشن کتاب 31 دستگاه و ارگان دولتی با یکدیگر همکاری کردند و 90 برنامه کلان برای استان فارس ترسیم شد.

مدیرکل کتابخانه‌های فارس تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با توجه به نیازهای فرهنگی این استان، جایگاه کتاب را در جامعه ترویج دهیم تا شاهد رشد و بالندگی در این عرصه باشیم.

به گزارش فارس، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس با حضور 100 ناشر مذهبی داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شیراز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان