کد خبر: ۳۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۳۰ آبان ۱۳۹۱

مشکلات خاورمیانه بدون حضور ایران حل نمی‌شود

عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان گفت: ایران در تمام مسائل خاورمیانه تاثیرگذار است و هیچ مشکلی در این منطقه بدون حضور یا مشورت ایران حل نمی‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سعدالله زارعی بعد از ظهر امروز در همایش مشترک ائمه جمعه و جماعت، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات داراب که در سالن آمفی تئاتر این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: جهان در حال دگرگونی بوده و در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای در ساختار قدرت تغییراتی حاصل شده و  قدرت آمریکا در جهان رو به فروپاشی است.

وی ادامه داد: آمریکا می‌داند که اگر بخواهد در خاورمیانه به نتیجه‌ای برسد باید مستقیم به سراغ جمهوری اسلامی ایران بیاید و بارها اعلام کرده که جنگ نظامی با جمهوری اسلامی ایران نتیجه‌ای ندارد چراکه حتی در عراق و افغانستان شکست خورده و به اهداف از پیش تعیین شده نرسیده است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: دلیل حمله اقتصادی آمریکا و غرب به ایران این است که با حمله نظامی نمی‌توانند ایران را از پای درآورند و به خیال خود از طریق جنگ اقتصادی سعی در براندازی حکومت ایران دارند، غافل از اینکه مردم با بصیرت ایران دشمنان خود را خوب می‌شناسند و راه مبارزه با آنها را نیز فرا گرفته‌اند.

زارعی گفت: مردم در جمهوری اسلامی ایران، گرانی، کمبود و مشکلات اقتصادی را تحمل کرده و می‌کنند چراکه برای انقلاب اسلامی بزرگترین سرمایه‌های زندگی خود یعنی جوانان و شهدا را هزینه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در خاورمیانه هیچ پرونده‌ای قبل از حل مسئله فلسطین حل نمی‌شود افزود: غزه پرتراکم‌ترین نقطه دنیا از نظر جمعیت است که متحدترین منطقه فلسطین با ایران و بر علیه اسرائیل محسوب می‌شود و مردم آن پرانگیزه‌ترین افراد برای مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند.

این استاد دانشگاه دلیل حملات اخیر آمریکا به غزه را متحد شدن غزه با ایران دانست و ادامه داد: غزه بهترین محل برای هدف قرار دادن شهرهای اسرائیل به شمار می‌آید به همین دلیل در سطح جهان عرب منطقه‌ای فراموش شده است.

 

نظرات بینندگان