کد خبر: ۳۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۱

بیش از یک میلیون و صد هزار نفر از مردم فارس بسیجی هستند

بزرگ ترین ارتش فاقد یونیفرم و بدون جیره و مواجب در جهان نیز بسیج است  که بالاتر از همه مجموعه ها با انگیزه کامل از آرمان های یک ملت دفاع می کند.

به گزارش شیرازه به نقل از روزنامه خبر جنوب، فرمانده سپاه فجر فارس گفت: استان فارس با 8هزار پایگاه فعال مقاومت بسیج دارای گسترده ترین شبکه بسیج کشوراست. علاوه بر این 17 سازمان تعریف شده و ده ها کانون فرهنگی بسیج  در سطح استان فعالیت دارند و بیش از یک میلیون و صد هزار نفر از مردم فارس بسیجی هستند.

سردار غیب پرور بسیج را مردمی ترین و وسیع ترین تشکل غیر دولتی سراسر دنیا معرفی و تصریح کرد: بزرگ ترین ارتش فاقد یونیفرم و بدون جیره و مواجب در جهان نیز بسیج است  که بالاتر از همه مجموعه ها با انگیزه کامل از آرمان های یک ملت دفاع می کند.

فرمانده سپاه فجر فارس از بسیج به عنوان مهمترین یادگار امام (ره) یاد کرد و گفت: خاصیت اصلی بسیج آن است که شامل هیچ گروه یا قشر خاصی نیست. بلکه تمامی اقشار جامعه در آن نقش دارند به طوی که هم اکنون 18 قشر و گروه اجتماعی از جمله پزشکان، مهندسان،  کارگران، رسانه ها، دانش آموزان و ... دارای تشکل بسیجی هستند و همین گستردگی بسیج باعث شده تا همچون تارهای قوی پود انقلاب را حفظ کند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل بسیج در دوران دفاع مقدس افزود: حدود 64تا65 درصد شهدای استان فارس را بسیجیان تشکیل می دهند که این نشان دهنده حضور تاثیرگذار بسیج در دوران دفاع مقدس  است.

سردار غیب پرور گفت بعد از دوران دفاع مقدس نیز حساسترین امور توسط بسیجیان انجام شده کما اینکه دانش هسته ای ما مرعون تلاش دانشمندان بسیجی است و توسط آنها آغاز شده و هم اکنون نیز مدیریت آن به عهده بسیجی ها است.

سردار غیب پرور ضمن ارائه گزارشی از برنامه های هفته بسیج اظهار داشت: امسال برنامه های هفته بسیج در استان فارس به 2 بخش تقسیم شده، یک بخش مانند سایر سال ها برنامه های معمولی از جمله سلسله برنامه های فرهنگی نظیر برگزاری مسابقات قرآنی، کتابخوانی، فرهنگی و ورزشی، نشست های تخصصی و برنامه هایی در خصوص افزایش بصیرت است.  

وی ادامه داد: در دومین بخش این برنامه ها امسال با توجه به همزمانی هفته بسیج با ایام محرم تلاش می کنیم تا فرهنگ حسینی ، عاشورایی و قیام ابا عبدا...(ع) به عنوان رکن رکین ساختار بسیج تبدیل شود و جلسات متعددی را در این خصوص با روحانیون، هیئت های مذهبی و افراد موثر در این حوزه ها داشته باشیم.

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به ترفند اخیر دشمنان نظام در زمینه های اقتصادی از این حرکت به نام جنگ اقتصادی یاد کرد و گفت یکی دیگر از نکات هفته بسیج امسال مصادف شدن آن با جنگ اقتصادی است که دشمنان علیه کشور ما به راه انداخته اند و در همین راستا با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب برنامه های ویژه در خصوص اقتصاد مقاومتی، همزمان با هفته بسیج در استان فارس تدارک دیده شده است.

وی اظهار داشت: مجموعه بسیج بنا دارد تا در موضوع اقتصاد مقاومتی وارد شود چرا که معتقیدیم بخش زیادی از مشکلات اقتصادی امروز ما مربوط به دلالان داخلی کشور سوء مدیریت و عدم حمایت از تولید کنندگان است، نه فشار های خارجی و به همین دلیل برای جلوگیری از از این موارد در این رابطه ورود می کنیم.

سردار غیب پرور گفت البته بسیج به هیچ عنوان قصد تصدی گری در این زمینه را ندارد بلکه ما تنها نسبت به تقویت الگو های موفق عمل کرده و از کارگاه های تولیدی دلسوز حمایت می کنیم.

انتهای پیام/20

 

نظرات بینندگان