کد خبر: ۳۷۸۸۳
تعداد نظرات: ۵۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۹ آذر ۱۳۹۱

"شیرازی ها" به همین چند دلیل تنبل و خوش گذران هستند

همه و همه این موارد کافی است تا اثبات کند بعد از خسیس بودن اصفهانی ها، ساده بودن لرها، بدخلق بودن مشهدی ها، خودبینی تهرانی ها و دیگر صفات زشت بقیه اقوام ایرانی، شیرازی جماعت تنبل هستند و از زیر کار در رو!؟

به گزارش خبرنگار شیرازه، چرا اینقدر حاشیه درست می کنید؟ حرف حق جواب ندارد. هر قومی خصلت های خاص خودشان را دارند. شیرازی ها هم اهل خوش گذرانی و تن پروری هستند.

پیامک، ایمیل، جکها، شوخی ها و حرف های گعده ها و شب نشینی ها، همه و همه این موارد کافی است تا اثبات کند بعد از خسیس بودن اصفهانی ها، ساده بودن لرها، بدخلق بودن مشهدی ها، خودبینی تهرانی ها و دیگر صفات زشت بقیه اقوام ایرانی، شیرازی جماعت تنبل هستند و از زیر کار در رو!؟

چقدر خوب می چیند پازلش را دشمن ایران و ایرانی. کارش را بلد است. وقتی نیاز به قبح شکنی و شوخی با اصول اعتقادات دینی و ملی باشد، همه کار می کند. ماهواره و رادیو و اینترنت می شود ابزار نظام سلطه برای ایجاد اختلاف و شبهه. ما را به جان هم می اندازد و منتظر می نشیند تا شیره جانمان را بمکد.

در این که دشمن کارش دشمنی است، شکی نیست. اما این که چرا ما خودمان آب به آسیاب دشمن می ریزیم جای تامل دارد.

چه اهمیت ی دارد وقتی فارس بیش از 20 سال است رتبه اول کشور در تولید گندم را دارد و تقریباً همه مردم ایران سر سفره آب و خاک و زحمت کشاورزان این استان مهمان هستند؟!

مهم نیست وقتی آمار جهانی نشان می دهد فارس بیشترین سهم را در تولید محصولات ارگانیک کشاورزی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است!

اصلا این موضوع جای تامل ندارد وقتی به شهادت سازمان ثبت احوال کشور «زارع» بیشترین و رایج ترین فامیل در استان فارس باشد و کشاورزی و زراعت جزء سخت ترین مشاغل و پر دردسرترین کارها محسوب شود!

این که نشد دلیل، وقتی رهبر انقلاب هم در تائید سخت کوشی، بی باکی و تلاش مجاهدانه رزمندگان و بسیجیان استان فارسی در دوران دفاع مقدس بگوید: «در سرتاسر دوران جنگ، بچه های استان فارس – چه در لشکر فجر، چه در لشکر المهدی و ...- وجودشان اثر گذار و نمایان بود.» یا این که "عباس دوران" تنها در دو سال ابتدای جنگ بیش از 120 پرواز جنگی انجام داده است.

انتصاب "سلمان فارسی" همان کسی که بنا به بعضی از روایات بیش از 200 سال را به دنبال یافتن حق و حقیقت صرف کرد و نهایتاً با طلوع اسلام به مقام "منا اهل البیت" از طرف پیامبر آخر الزمان رسید به استان فارس نیز نمی تواند موید روحیه خاصی در مردم این خطه باشد. البته وجود ملاصدرای شیرازی، میرزای شیرازی، حافظ و سعدی شیرازی و صدها فیلسوف و دانشمند و شاعر و عالم دین هم همین طور!

مهم این است که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دشمن فرصت طلب با استفاده از ظرفیت غفلت و کوته اندیشی و بعضا ساده لوحی دوستان نادان نیت پلیدش را اجرایی کند.

یک روز برای اشاعه اباحه گری قومی را متهم به بی غیرتی می کند. گاهی برای کم اهمیت جلوه دادن حماسه و حضور مردم عده دیگری از شریف ترین این ملت را به بی خردی و نادانی متصف می نماید و زمانی همین دشمن برای گرفتن ماهی از آب گل آلود، مدافع ملیت ما می شود و با تحریک حس ناسیونالیستی ایرانی به «اسلام عرب ها» می تازد.

قرآن که در سوره حجرات آیه 11 تاکید میکند: لا يَسْخَرْ قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ دلیل دارد.  کمی بیاندیشیم؛ به خودمان بیائیم. بلندگو و تریبون دشمنان این آب و خاک نباشیم.

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ساجده
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
این یک حرکت نرم و حساب شده است.

قبلاً اصفهانی ها به مدیریت مشهور بودن؛ تهرانی ها به زرنگی، لرها به صداقت و صفا، یزدی ها به ایمان و شیرازی ها به مهمان نوازی شهره بودن. ولی انگار تعمیم دادن خصلت های بد به مردم و بزرگ کردن اونها و یه جورایی مسخره شدن اقوام ایرانی یک جریان سازمان یافته است.
شیراز
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0

کاکو راست میگیا
آینه
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
2
این که شیراز را به تنبلی مسخره میکنند را نباید باید کند کو کردن در گذشته دنبال کرد بهتر از یک سوزن به دشمن بزنیم یک جوالدوز به خودمان اخ وقتی آقای جوک ایران آن را تعمیم میدهد و در سریال ها هم و همایش های استانی این صحبت می شود نقا مجالس که دیگر دشمن لازم نیس وقتی برخی کارکنان ادارات بد کار میکنند که دیگر جای گله نیس وقتی مدیران 1 روز وقت همه را میگیرند که افاظت تکراری و بیهود بگیرند که دیگه ناراحتی نادره
آب
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
ببخشید آینه!

همه این ها که میگی بخش دوم ماجراست. به نظرم این متن مربوط به حوزه اجتماعه. کم کاری مسئولین همه جاهست. مربوط به فارس تنها نیست.
هم ولایتی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
2
خدمت همه دوستان عارضم که :

*اولا منظور همه در موضوع خوشگذرانی و تنبلی شیرازیا هستند نه فارس زبانان و اهالی استان فارس (نمونش مغازهاشونه که صبح ها ساعت 9 باز میکنن عصرا هم 5 اونوقت تهران و اصفهان کله سحر اکثر مغازهاشون بازه و 100 نمونه دیگه )

*دوما اگه فارس تو گشت گندم چندین ساله تو کشور اوله به مدد شهرستان های اونه نه مرکز استانش که این هم سودش به جیب شیرازیا میره و دودش به دود همون مردم بیچاره شهرستانها که اگر وقت و انرژیشونو در راستای هر کار و سرمایه گذاری دیگری گذاشته بودن الان وضع استانمون خیلی بهتر از اصفهان و تهران بود و اینکه عمق چاه های کشاورزی بالا دویست متر و شوری 80% چاه های کشاورزی اونهاست ( من خودم فامیلم زارع هست و کشاورزیمون بخاطر همین گندم نابود شد 3 تا چاه کشاورزیمون هم خشک شد به طوری که عمویم به خاطر بدهی به بانک نصف زمین هاش مصادره شد خودش هم آواره )

* سوما نه سلمان فارسی و امثال این بزرگان شیرازی بوده و نه اونایی که فامیلشون \\\" زارع \\\" هست

* چهارما تاوقتی استان فارس مثل خراسان سه تکه نشه وضع شهرستانامون به همین شک عقب مونده هست و همیشه این شیرازیای فرصت طلب هستند که حق شهرستان ها رو پایمال میکنن

یه سر برین شهر و روستاهایی اطراف شیراز دستتون میاد عرایض بنده ( نمونش همین خرامه و کربال بقیش پیشکش )

و قص الی هذا ...............................
همشهری
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
1
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است

اصلا نیاز نیست اینقدر به خودمون دردسر بدیم

یه چرخی تو بقیه استان ها و مراکز اونا نظیر اصفهان،تبریز،مشهد و ... بزنیم و بعد بیایم تو شیراز خودمون یه سرکی بکشیم متوجه خوشگذرونی شیرازی ها میشیم

آدم باید واقع نگر باشه، یه نگاهی به کار کردن مغازه دار ها بکنید، کی میان سر کار کی میرن خونه؟

تو شهر های دیگه هم نگاه کنید

ورزش شیراز رو نگاه کنید شهر های دیگه رو هم ببینید

بعد از عمری یه طلای المپیک گرفتیم اونم معلوم شد طرف سپیدانی بوده

به قول دوستمون بحث فقط شیرازی ها هستن نه اهالی شهرستان های فارس

البته گفتم باید واقع نگر باشیم

از اینکه شیرازی ها آدم های باصفایی هستن نباید بگذریم

از اینکه شیرازی ها مهمون نوازن نباید بگذریم

از اینکه فرهنگ بالایی دارن نباید بگذریم

از مردم انقلابیش نباید بگذریم و خیلی مسائل دیگه

ولی خب خوش گذرون هم هستن...
شهرستانی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
چه ربطی داره؟

خوش گذرون بودن یعنی تنبل بودن و بی عار بودن؟
مرکز استان فارس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
نویسنده بدبخت داره از یک حرکت خزنده صحبت می کنه که در همه کشور و با همه اقوام و نژادهای ایرانی در افتاده اونوقت بعضی ها انگار یه چیزیشون می شه!

مغازه هایی که دیر باز می کنند شد دلیل؟

تو شهرهای دیگه اینطور نیست؟

به قول اون بنده خدا انصاف داشته باشید و واقع نگر باشیم.
یه دوست
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
1
با تمام این اوصاف، بنده شخصاً به \"رزاقیت\" خداوند در شهر عزیزمون شیراز ایمان آوردم.

خوشبینانه عرض می کنم: صبحها ساعت 9-9:30 کرکره ها می رن بالا، ساعت 12 می یان پایین. عصرها 5-5:30 دوباره می رن بالا، 7 هم می یان پایین.

با این وجود آخر هفته هم می بینیم که همه ی فست فود فروشی ها پر از جمعیتند و همه گردشگاه ها مملو از جمعیت.

ایشالله که بشه گوشت به تنشون و چشم حسودان هم کور!
soroosh
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
1
با همه حرفها زنده باد شیراز و شیرازیها و ساکنین شیراز
پرشیا لند
Poland
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
همشهری

شمو که میگی طلا گرفتیم فهمیدیدم طرف سپیدانیه چرا بی خود حرف میزنید داخل شیراز به دنیا اومده وبزرگ شده شمو دیدیش؟ به لهجه شیرازیم حرف میزنه بعدش مگه خوشگذرون بودن عیب داره وچه ربطی به ورزش داره یه ذره بیشتر فکر کن ودوستان که با مغزه ها مشکل دارن اره فهمیدم که داخل اصفهان مغازه ها ساعت 8 بازه دیگه ولی نه همشون داخل شیرازم دقت بکنید ساعت 8 میبینید 65 درصدشون ساعت یک یا دو میبندن بقیشون یه سره تا شب بازن برعکس شبا هم بیشترشون تا ده یازده بازن پس الکی برای اینکه یه کامنتی گذاشته باشید نیایید اینجا کانت بزارید اره راست میگید این همه دکتر بزرگ ومعروف داریم اینا حوصلشون نمیشده بخونن صبح بلند میشن میبینن ای ووی شدن دکتر گندکاری مسئولانو به پای مردمش نزارید خواهشا هرچی ادم موفق هم بوده داخل شیراز یا شرکت پگاه فارس یا............ اینا مال جای دیگه ای هستن شیرازی نیستن که تو شیراز کسی برای خرید ساعت 8 نمیاد خرید مغازه دار هم نمیاد بی جهت باز کنه ما ایرانیها فقط همینو بلد شدیم شیرازیه اینطوریه رشتیه اونطوریه اصفهانیه اینطوریه

واقعا متاسفم
ح
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
6
البته شما رسانه ها هم بی تقصیر نیستید. اینقدر از کار نشدن در این استان و شهر حرف زدید که دیگه کسی کار کردن رو باور نمی کنه.



اون دوستی هم که گفته ساعت 7 شب مغازه ها تعطیله, بد نیست یه سر به بولوار زند یا عفیف آباد یا معالی آباد بزنه و ببینه که تا یک شب مغازه ها مشغولند! این حرفا قدیمی شد دیگه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
به نظ من آفتاب شيراز از آفتاب شهرهاي جنوبي هم سوزنده تر هست. شايد به دليل كوهستاني بودن باشه يا... به هرحال من كه 10 سال در جنوب زندگي كردم، از سوزندگي آفتاب شيراز چه تابستان و مهر و آبان هميشه شاكي ام. حالا اگر به جاي ساعت 5 ساعت 3 هم فروشگاه ها باز بشن، من عمرا براي خريد نميرم بيرون. در عوض از ساعت 6-7 تا ساعت 10-11 ميتونم خريد كنم.
در ضمن براي ديدن روش زندگي شيرازي هاي اصل سري به درب شيخ بزنيد تا ببينيد كه شيرازي هاي اصيل صبح ساعت 6:30 جلوي در مغازه ها رو آب و جارو مي كنند.
mohammad
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است..
اولا اگه مغازه ها توعفیف آبادو معالی اباد تا ساعت 12 بازن به خاطر اینست که جلو مغازه بایستند واز شادی واحساس و رفت و آمد مردم چیزی نصیبشان شود..چون خودشون زحمت بوجود آورذن شادی رو به خودشون نمیدن!!! این زرنگی است که رو صندلی جلو مغازه بشینن و زل بزنن تو چشم عابرا..؟!!ثانیا وقتی مرذم خودشون نمیخان ،مسئولان و دولت به زور نمیتونن امکانات و بودجه بدن که !وقتی که شهرهای دیگه از سر سوزن فرصتی برای گرفتن اعتبارات دولتی استفاده میکنند ،بودجه شیراز بخاطر بی برنامگی برمیگرده تهران بعد میره اصفهان...!!!آخرش هم خودشونو (خودم شیرازیم) زرنگ ترین مردم ایران فرض میکنن!!!!
این موارد رو داشته باشید..
1-شیراز هیچ تیمی در رشته های ورزشی در لیگ های کشور ندارد!!فقط فجرسپاسی که اونم هیئت مدیرش تهرانه و سپاه حمایتش میکنه..
2-سال های سال است هیچ کارخونه ای تو شیراز احداث نشده چون کارخونه های قبلی بخاطر تنبلی در حال تعطیل شدنن..
3-رتبه اول آمار بیکاری شیراز(براساس جمعیت) به خاطر راحت طلب و حاضری خور بودن مردم است نه مستولانش که اوناهم از بین مردم انتخاب شدن !!!
4- واز همه بدتر در شیراز ما...، عدم تحمل پیشرفت و واقع نگری اطرافیان است که مانند آب سردی بر پیکر تلاشگران است و جو سنگینی بر شهر حاکم کرده..
میراث حافظ سعدی قاآنی کوروش وبسیاری بسیاری دیگر ،با تنبلی ذر حال از بین بردن هستیم!!
و....در پایان امید وارم همه ما واقعیت ها را اساس زندگی قرار داده و اینو به حساب برنامه و نقشه دشمنان نگذاریم و با این تفکرکه دشمن ما ،شیطان درون ماست به جنگ پلیدی ها برویم..
البته اگه حالشو ذاشته باشیم!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
ﺷﻴﺮﺍﺯ و ﺍﺏ ﺭﻛﻨﻲ و ﺍﻥ ﺑﺎﺩ ﺧﻭﺵ ﻧﺴﻴﻢ ﻋﻴﺒﺶ ﻣﻜﻦ ﻛﻪ ﺧﺎﻝ ﺭﺥ ﻫﻔﺖ ﻛﺸﻮﺭ است
احمد
United States of America
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
2
والا من هرچی یادم میاد ، مرحوم پدرم ، پدر خانمم ، برادرم ، برادرهای خانمم ، مادرم ، مادر خانمم ، خواهرهام ، بازم بگم ، وهرچی شیرازی اصیل اطرافم می بینم بین ساعت 6 تا 7 صبح سرکاراشون میرن وهمگی سخت کاروتلاش می کنن ، اونایی که تو جاهای خوب شهر مغازه ومنزل دارن همه مهاجر و غربتی های پا برهنه ای هستن که به شهر ما مهاجرت کردن وبا پرروئی تمام از امکانات شیراز استفاده می کنن ومرتب حرفای مزخرف وبیهوده میزنن . درضمن خوبه که نگاهی به مشاهیرشیراز داشته باشیم .
حوصلم نمیشه بنویسم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
والا کاکو
nini
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
واقعا شیرازیا تنبلن؟؟؟من اصفهانی ام یک خواستگار شیرازی دارم به نظرتون بااین اوصاف باهاش ازدواج کنم؟
مهرداد
نه بابا جواب رد نده میترشی!
اگر ازدواج کنید ثروتمند خواهید شد!
رضا
United States of America
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
از وقتی که خشک سالی شد یه عده شهرستانی گاو و گوسفنداشون و فروختن اومدن تو شیراز البته جسارت نباشه به دوستان شیرازی شیراز عروس ایرانه با این همه فرهنگ ولی به همون دلیلی که گفتم خرابش کردن (شهرستانیا) تنبلی شیرازی هابه خاطر اب و هواشه و دریاچه نمک چون افتاب که میخوره به دریاچه گازی که درست میشه باعث کسلی میشه شیراز ما پرچمش همیشه بالاست.اگرم دیر مغازه ها باز میکنیم چون مشتری میدونه کی بیاد خرید یه جوری وقتی باز میکنیم که مشتری باشه
ما شیرازیا تنبل نیستیم ! میدونی اهل دل هستیم زندگی رو سخت نمیگیریم ! هر موقع احساس خستگی کردیم کار رو تعطیل میکنیم ، به حق خودمون قانع هستیم ، حریص نیستیم که تا بوق سگ کار کنیم و سر همدیگه کلاه بزاریم واسه یه لقمه نون! ما اگه یه لقمه نون کمتر در بیاریم به جاش ولی زندگیمون در آسایش هست، از تکنولوژی هم عقب نیستیم قطب الکترونیک ایران هستیم ، مهد تمدن . فرهنگ... دنیا هستیم ، تمدن بشریت از شیراز شروع شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
دوست عزیزاتقاقأماتودانشگاه بحث کلی روای موضوع داشتیم هیچ ربطی به دریاچه نمک نداره واقعأخوش گذران واهل تفریح هستیم
پبمان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
دوستان عزبزم .هیچ کدام ازاین القابی که استانهای دیگه میدن درست نیست .این تصورات رو درمورد هموطنانمون نداشته باشیم .
جوابیه هم ولایتی
United States of America
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
هم ولایتی بی راه نمی گه
بهتره وقتی در مورد شیراز صحبت می کنیم از مفاخر شیراز بگیم. مثل استاد نوید گویی در صنعت نشر یا استاد فصحتی معمار. یا از پزشکانی چون دکتر میر حسینی و دکتر و خدادوست و.... اسم ببریم و این که شیراز قطب پزشکی کشور هست. و نه از "زراعت و زارعان" غیر شیرازی که مطلع نیستند

اگر تمامی استان فارسی های ساکن شیراز مثل ایشون شجاعتش رو داشتند که خودشون رو شیرازی معرفی نکنند، می دیدیم که بیش از نیمی از افرادی که داعیه شیرازی بودن دارند از شهرستان های اطراف وارد این شهر شدند و بقیه هم مهاجران عزیز دوران جنگ تحمیلی هستند که مهمان نوازی شیرازی ها انها را در این شهر ماندگار کرده.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
واقعا شما چرا به مفاخر این شهر یه نگاهی نمیکنید بزگترین فیلسوف در زمان خودش ملاصدرای شیرازی بزگتریت شاعر ها قطب پزشکی کشور.دانشگاه شیراز که خود من افتخار میکنم که دوره کارشناسیم اونجا بود و الان دارم تو مشهد درس میخونم و تازه متوجه شدم که سطح علمی این دو دانشگاه اصلا قابل مقایسه نیس و به عقیده من این دانشگاه از برخی دانشگاه های تهران نیز قوی تر است.پروژه هایی که در همین مدت کم در شیراز اجرا شده است به مدد شهردار اصیل اونجا واقعا خیره کننده است.در حال حاضر پروژه تنها پل کابلی در خاورمیانه داره به دست همین مهندسای شیرازی انجام میشه.بازیگرانی که از این شهر وارد سینمای ایران شدن به خاطر قیافه هاشون نبود بلکه به خاطر توانمندیاشون بود مثا امین تارخ.محمد فیلی-مرحوم جمشید اسماعیل خانی-گوهر خیر اندیش-چکامه چمن ماه و...بزگترین مذهبیون مثل میزای شیرازی و شهید دستغیب و ...بزگترین دانشمندان-بزگترین خطاطان سیاسیون-عرفا و شعرا و خیلی دیگر از زمینه های دیگر شیراز صاحب نام بوده در طول تاریخ.اگر واقعا فکر میکنید فقط به حافظ وسعدی شناخته شده است مشکل از نداستن شماست.تحقیق کنید ببینید چه سابقه ای داره این شیراز.دو تا از دانشمندای برتر دنیا به آمار خود غربی ها در دانشگاه شیراز هسن و اتفاقا شیرازی هم هسن.
چرا با این چیزای سخیف عظمت این شهرو زیر سوال میبرید مغازه و ساعتو تعطیلی و ...این مزخرفات دیگه چیه مگه اعتلای یه شهر به این چیزاست.امریکا هزاران جا برای خوش گذرونی داره ولی چرا به لحاظ اقتصاد و علم تو دنیا اوله قرار نیس همه دانشمند بشنو قرار نیس همه دانشمندا بیان تو خیابون که ببینیمشون.شیراز به خاطر اختلاف امکانات با شهرای مجاور به شدت مهاجر پذیر بوده و شده روستایی رو سراغ دارم که تقریبا خالی از سکنه شده و همه جوان های ان روستا برای زندگی به شیراز امده اند.به طور مثال خیابون داریوش بیشتر مغازه دار ها کازرونی-بنویی و...هسن اینها که شیرازی نیستن.50-60 درصد جمعیت فعلی این شهر لر یا ترک یا شهرستان های دیگر استان فارس هستن.
پس قبل از ادعا داشتن در مورد چیزی قبلا باید نسبت به اون علم پیدا کرد و منطقی صحبت نمود نه اینکه فی البداهه مزخرف گویی کرد.
shirazii
Germany
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
اول اینکه شیرازیا هم از اینکه شهرستانیا تو شهرشون هستن راضی نیستن چون متاسفانه تو خیابون وایسادن و فقط دارن دخترا و زنای شیراز و دید میزنن این در جواب دوست شهرستانیمون که میگه شیرازیای فرصت طلب
دوم اینکه بله مغازه ها تا دیر وقت بازن و اگرم کسی ناراحته که بیان جلو در مغازه خوش و بش میکنن با بقیه میتونن از جلو مغازه ها رد نشن که حرصشون بگیره
سوم اینکه لطفا حدتونو رعایت کنین و برید به زندگی خودتون برسین شمو اگه زرنگی تو همو شیراز زندگی کن و پولدار شو ببینم میتونی یا نه
وحید
United States of America
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
به نظر من این چیزا شوخی نیس واقعا وجود داره.من با اصفهانی جماعت خیلی سر کار داشتم.آدم های خیلی زرنگی هستن.یعنی به معنای واقعی میدونن زمان هر کار کی هست.نصف بیشتر استان فارسم دست کشاورز های اصفهانی هست که برا کار رفتن.ولی شیرازی جماعت حال نداره از جاش بلند بشه
mohammad
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
اصلا شیراز همه چیزش با همه جا فرق داره.اینجا هیچ وقت پیشرفت نمیکنه.من ازوقتی یادم میاد شهر همین بوده که هست.شیراز الان با 30-40سال پیش چه فرقی کرده بجز چندتا پل اونم ناقص و افتضاح؟؟تمام ادارات شیراز رو غیربومی ها اداره میکنن!چرا؟؟چون شیرازی جماعت همش تو حاشیه هست!!آخه اینم شد زندگی؟؟بعضی ها منافعشون به خطرمیافته به همین خاطر ازروی جهالت ،بجای قبول واقعیات و اصلاح شیوه زندگی، مدام جبهه گیری میکنند. دکترخدادوست ،ملک حسینی شیرازی نیستن..یکیشون یاسوجی هست اون یکی هم ترک..رو اینترنت سرچ کنید.همچین آدمی دردنیای مجازی هست وسرخوش!چه میفهمة کارش اشتباهه؟!تمام فکروذهنش میشه خواب وتفریح وبس!تاکی؟! تاوقتی که بامشکلات و سختی های زندگی مواجه میشن.. .20سانت برف میاد همه حول میشن!یه نم بارون میاد همینطور!خیابون میشه دریاچه!اصلا به فکراشتغال جوونا نیستن!فقط خواب وتفریح!بایه نسیم بهم میریزن قاطی میکنن! حالا اگة این شیوه درسته پس ادامه بدین تاصدسال دیگه هم شیراز مثل پنجاه سال پیش همین که هست میمونه و مدام بایدحسرت چیزایی که بقیه دارن بخوریم وهمچنان تفریح مطلق کنیم و مسخره شویم!همه اشتباه میکنن فقط شماها درست میگید!!بسلامت
ارش
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
ادم یا باید مغزش کار کنه یاتنش ما شیرازیها بجای فشار زیاد اوردن به خودمون ازفکرمون استفاده میکنیم پل به چه درد میخوره شور زیادی هم ادم را مریض میکنه وقتی مریضی نباشه دکتر هم لازم نداری مگه چقدر عمر میکنیم
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
اینکه زرنگی اصفهانیا نیست اقا وحید زرنگی شیرازیهاست از اونا کار میکشن خودشان میرن خوش گذرانی
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
دویست سال پیش که تهران یک ده خراب نزدیک شهرری بود شیراز پایتخت سه هزارساله ایران بود برای همین مردم شیراز فرهنگ بالا وتمدن پیشرفته ای دارند
مجید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
شیرازیها باهوش و رندند به همین خاطر به جای استفاده زیاد از بدنشان بیشتر از مغز خود استفاده میکنند به مال دنیا وپول زیاد دل نمیبندند علتش درک بالا ی انهاست چشم وهم چشمی کمتر درشیراز دیده میشودفرهنگ غنی این شهربخاطر قدمت چند هزارساله ان است اهل دل وخوشگذران هستندودنیا راسخت نمیگیرن با معرفت هستندو دوست داشتنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
این زرنگی شیرازیها رانشان میده نه تنبلی
مهران
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
ما دلمان نمیخواد برای پول جون خودمان را بالا بیاریم
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
شیرازمتمدن ترین شهر است ومردمان با ادب ودوست داشتنی داره انها که به دیگران توهین میکنند تمدن ندارند حتی اگر پایتخت نشین باشند
mohamad
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
آقا داریوش !اگه مردم همه شهرهای ایران مثل شما فکر میکردن که بقیه رو به کاربگیرن وخودشون برن استراحت و به فکرپیشرفت وسازندگی نبودن،همه شهرهای ایران مثل شیراز ،به شکل روستا باقی میموند واگه کشورى به ایران حمله میکرد سریع اشغال میشد چون دیگه دشمن نمیاد با فکرش با ما بجنگه!رند وباهوش هم کسی هست که هرکاری رو سروقتش انجام بده نه اینکه فقط ادعاداشته باشه..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
مگه کسی شما را به زور وادار به کار کرده به ما چه که شما پول پرستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
اقا محمد راه باز جاده دراز کی دعوت کرده از شما؟
امین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
اول بگم شیرازی نیستم توی شیراز زندگی میکنم باید بگم مردم بسیار خوب و پرتلاشی داره مخصوصا شیرازی های اصیل . و بسیار با فرهنگ . تو فوتبالیستها کلی شیرازی هستش . من که میگم شیرازیها چون خیلی ریلکس هستن میگن تنبل بهشون . در کل بنظر من شیراز برای انسانهای آرامش طلب خوبه
مهران
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
همه جاي ايران سراي من است.

مردم اصفهان خسيس اند! عجب خستي كه 23 هزار شهيد گلگون كفن تقديم اسلام كرد و رتبه اول كشور را داراست.
به عمل كار برآيد به سخنراني نيست...........
چشمها را بايد شست جور ديگر بايد ديد.
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
البته نمیتوان منکر خصلتهای منطقه ای مردم شد . شاید اعتدال آب وهوا باعث این نوع خلق وخو باشد
مازنى
United States of America
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
شيرازي ها برادران ما هستند

من مازندرانى هستم و مازندران رتبه ١ توليد برنج،بهترين كشتيگيران ايران

و خاورميانه و يكى از بهترين مكان هاى خاويارى در جهان ولى بازهم

غرور ما رو نميگيره و براى شيرازي هاى عزيزم هم آرزوى سلامتى ميكنيم
مانی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
باسلام،متأسفانه بیشتر جمعیت شیراز یهودی هستند برای همین هر موقع دلشان میخواهند مغازه های خود را باز میکنند و تنها کافی است روز شنبه به شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین نقطه شیراز بیایید و میبینید که حدود ۷۰٪مغازه ها تعطیل هستند . این راز شیراز است، فقط همین و بس.
ساره
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
کاری ندارم کاردشمنه یاخودی اما هرچه هست ماایرانیاشایدبراهم جوک بسازیم وبخندیم اماتهش هممون پشت همیم مث کوه اینوتویه کشورغریب میفهمی که یکی باتلفن یادوستش ترکی شیرازی لری کردی بلوچی مشهدی ترکمنی یاشمالی حرف بزنه گل ازگلت وامیشه میدوی طرفش این یعنی همه ایرانی هستیم دشمن یادوست نادان هرچی میخوان بگن من میگمفداتونم همه ی مردم ایران سربلند باشید
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
بیست ساله که ساکن تهرانم، مغازه هاشون به استثنای کله پزیا و حلیمیا و چندتا سوپری تا ساعت 10 علنا تعطیلن، اصفهان هم همینه. همسایه های ترک و شمالی و .... داشتم و دارم. فقط شیرازیا هستن که دو وعده و حتا سه وعده غذای گرم میپزن، مهمانداری هم که هیچ سنخیتی با تنبلی نداره که ما همیشه داریم و اونا اگه یه وعده در ماه داشته باشن تا یک هفته مینالن، وقتی مهمونای چندروزه ای منو میبینن خیلی تعجب میکنن و میگن چطور خسته نمیشی!!!!
یه کم عاقلانه فکر کنیم و با دقت بیشتری به دیگران نگاه کنیم میفهمیم از استان فارسی با صفاتر خودشه
سارا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
شیرازیا رو عشق است

خیلی دوست داشتنی هستن
من خودم شیرازی نیستم ...خوزستانیم
البته بگم کلا ایران رو عشق است ✌
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
فقط یه چیز بگم ما ایرانی ها تا با هم متحد نباشیم پیشرفت نمی کنیم باید هم با هم متحد باشیم و به هر قومی احترام بگذاریم من خودم اصفهانی هستم و همه ی اقوام را دوست دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
سلام
در پاسخ به دوستمون که استان فارس را از شیرازی ها جدا کردند، (شیرازی ها این دیدرا ندارند و متاسفانه مهمان نوازند!)بگم که تمام اهالی استان تمایل دارند و به وضوح دارند به شیراز مهاجرت میکنند، اگه شیراز خوب نیست، چرا همه دارین میاین شیراز
و ممنون از دوستی که گفتن خوشگذران بودن به معنای تنبل بودن نیست.وقتی خود شیرازی ها به این مساله دامن میزنن، چه توقع از بقیه
تیرازیس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
واقعا واسه ی خیلیا متاسفم که فکر میکنن ما شیرازیا تنبلیم و خیلی وقتا واقعا با هرز نگاری های بعضی از مردم ما شیرازیا به گریه می افتیم
نگین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
من یه بار اومدم شیراز انقدر از مردم و شهرش خوشم اومد که دوست دارم اونجا زندگی کنم و به تهران ترجیحش میدم.عشق اشت شیراز و شیرازی❤
حامد شیرازی
United States of America
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
من شیرازی هستم و اعتقاد دارم شیراز شهری از فرهنگ های گوناگون و اقوام مختلف از ترک لر و فارس و ... با تعداد زیاد هست و همه جور آدمی توش پیدا میشه و علت عقب بودن از بقیه شهرها نداشتن مسولین دلسوز هست...عشق است استان فارسی ها و شیرازی ها و تمام ساکنان شیراز و فارس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
از همه تون متنفرم من نه اصفهانی هستم نه تهرانی نه لر نه شیرازی ولی خاک بر سر همتون با این رفتار های بی شعورانتون واقعا متاسفم برا خودم که تو همچین مملکتی دارم زندگی میکنم چرا مسخره میکنید الان مثلا شما خودتون خیلی خوبین آفرین که اینقدر خوبین همه بدن شما خوبین
نیاز
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
من خودم شیرازیم
اصلا هم تنبل نیستیم
خوش گذرانی میکنیم اما در حدی ک نیازه ما شیرازی ها دلمون خوشه برای چی زانوی غم بقل بگیرم خب
اما بشدت از این تهرانی ها که خودوشونو بالا میگیرن و به معنای واقعی"....."میان بدم میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
مغازه دارها ی شیراز میدونند کی باز کنند و کی ببندند
بهینه کار میکنند، تا الان هرچی اختراع و پیشرفت بوده برای رفاه و آرامشه و اگر شیرازی نبود ، مخترعین انگیزه ای برای پیشرفت نداشتند.همه در خدمت شیرازی هستند
اسماء
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
_شیرازی ها مردمی خونگرم دوست داشتنی و خوشگذران هستند. صحبت من با اون عده ای که اعتقاد دارن خوشگذرانی یعنی تنبلی.
شیرازیها هوش و ذکاوت بالایی دارند تو زمان کم بازدهی بالایی دارن از وقت شون هم لذت میبرم.مثل خلفای دیگه بی عقل نیستن از درسخون سحر تا بوق سگ جون بکنن اونوقت هشت شونم گروه نه شون باشه. درود به #شیرازی متمدن
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
من درچهارمرکز استان کارمی کنم ،اصالتا مرودشتی هستم ،البته معمولا مرودشتی ها بچه روستاهای اطراف هستند ،بصورت کلی خدمت شما عرض کنم همه شهرهای ایران مثل هم هستند و همه نوع سلیقه ای داخل اونا هست و نمیشه اصلا یک خصلت بخصوص به یک جمع نسبت داد ،همه معمولا یه روستایی را کم سواد می دونن ولی باور کنید بالغ بر هفتاد درصد سیستم اداری ،مهندسی ،پزشکی کشور دست روستا زاده هاست در هرحال در اصفهان ،تبریز هم خوشگذارانی هست ،حتی بیشتر از شیراز
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۱
0
من درچهارمرکز استان کارمی کنم ،اصالتا مرودشتی هستم ،البته معمولا مرودشتی ها بچه روستاهای اطراف هستند ،بصورت کلی خدمت شما عرض کنم همه شهرهای ایران مثل هم هستند و همه نوع سلیقه ای داخل اونا هست و نمیشه اصلا یک خصلت بخصوص به یک جمع نسبت داد ،همه معمولا یه روستایی را کم سواد می دونن ولی باور کنید بالغ بر هفتاد درصد سیستم اداری ،مهندسی ،پزشکی کشور دست روستا زاده هاست در هرحال در اصفهان ،تبریز هم خوشگذارانی هست ،حتی بیشتر از شیراز