کد خبر: ۳۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱

لزوم رعایت نظم و انضباط مطلوب در شیراز

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در شهر شیراز از نظم و انضباط در میان مسئولان و مردم خبری نیست.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، زین‌العابدین عرب بعد از ظهر امروز در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار داشت: دوربین‌های نصب شده در مسیر بلوار چمران پاسخگوی نیاز ترافیکی نیست و نمی‌توان به اتکای این دوربین‌ها ترافیک این مسیر و چگونگی تردد در آن را مدیریت کرد.

وی با اشاره به عدم توجه مسئولان و مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی ابراز داشت: شاید یکی از دلایل مهم که باید در شیراز میان خیابان‌ها گاردریل نصب کنیم آن است که نه شهروندان و نه مسئولان به قوانین توجه نمی‌کنند.

عرب با اشاره به وجود فضای سبز حاشیه‌ای در بلوار چمران و قرار داشتن فروشگاه‌های مواد غذایی و هتل و بیمارستان‌های واقع در این بلوار،‌ گفت: بلوار چمران شیراز مسیری است که مردم برای تفریح انتخاب می‌کنند و واحدهای خدماتی در این مسیر تعریف شده و قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: شورای ترافیک استان فارس زمانی بلوار چمران را معبری خدماتی تعریف و بر این اساس سرعت عبور خودروها را مشخص کرد و سرعت‌گیر ساخت، اما امروز آن را شریان اصلی می‌نامد و سرعت‌گیرها را برمی‌چیند و قصد می‌کند که دوربرگردان‌ها و تقاطع‌ها را تغییر دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در شیراز خبری از نظم و انضباط در میان مسئولان و مردم نیست و در همین راستا مدتی قبل اعلام شد که به‌ دلیل اعمال روش‌های ترافیکی شاهد کاهش حوادث در این مسیر بوده‌ایم.

عرب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع سرمایه‌گذاری، خاطرنشان کرد: زمانی که از سرمایه‌گذاری سخن می‌گوییم ابتدا باید شهرداری را آماده پذیرش سرمایه‌گذار کنیم و باید بگوییم وظایف شهرداری در قبال سرمایه‌گذار چیست و چگونه باید عمل کند.

وی گفت: شاید بهتر باشد که زمینی مشخص کرده و آن را به ساخت برج‌های بیش از 20 طبقه و شهرکی مدرن اختصاص دهیم تا دیگر شاهد تقاضا برای ساخت ساختمان‌های مرتفع در مرکز کلان‌شهر نباشیم.

عرب در ادامه با تاکید بر ضرورت بررسی و حل مشکلات احتمالی موجود در تیم فجر شهید سپاسی بیان کرد: تیم فجر در جدول رده‌بندی لیگ برتر جایگاه مطلوبی را در نیم‌فصل کسب کرده اما معلوم نیست چرا باید بازیکنان اصلی خود را بفروشد.

وی گفت: تیم فوتبال فجر شهید سپاسی تنها تیمی در ایران بوده که به‌نام یک شهید نامگذاری شده است بنابراین باید مشخص شود که چرا این تیم دو بازیکن خوب خود را می‌فروشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز تصریح کرد: انتظار این است که با حمایت همه‌جانبه از تیم فجر شهید سپاسی زمینه‌ای فراهم کنیم تا این تیم جزو تیم‌های نخست لیگ برتر قرار گیرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان