کد خبر: ۳۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱

سرانه فضای ورزشی معلولان جهرمی صفر است

رئیس اداره بهزیستی جهرم گفت: با توجه به درخشش چند معلول جهرمی در مسابقات پاراالمپیک در این شهرستان حتی یک متر فضای اختصاصی ورزشی برای آنها وجود ندارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس حمید آزرمی امروز در جهرم اظهار داشت: روز معلولین یادآور مسئولیت مسئولان سیاسی، اجرایی، اجتماعی و تمام دستگاه‌های دولتی کشور نسبت به این قشر از جامعه است.

وی با انتقاد از بی‌مهری مسئولان در اجرای قوانین مربوط به معلولان، افزود: با توجه به مکتوب شدن قوانین مربوط به معلولان، دستگاه‌های مربوط از اجرای آن خودداری کرده و مرجعی نیز برای نظارت بر این بی‌قانونی وجود ندارد.

رئیس اداره بهزیستی جهرم با بیان اینکه طبق قانون اساسی عدم اجرای قانون‌های مصوب خود یک تخلف محسوب می‌شود، ابراز داشت: در روز جهانی معلولین تاکید بر یادآوری حقوق جامع این قشر از جامعه داشته و اعتقاد داریم تا زمانی که این قوانین اجرایی نشده و ضمانت اجرایی به خود نگیرد فعالیت‌ها، تلاش‌ها و خدمات بهزیستی نیز عقیم می‌ماند.

وی با بیان اینکه هر ساله افراد بسیاری با حمایت سازمان بهزیستی به عنوان دانشجو جذب دانشگاه‌های کشور می‌شوند، بیان کرد: در صورت عدم هماهنگی نهادهای مختلف فعالیت و حمایت بهزیستی از دانش‌آموختگی و حرفه‌آموزی معلولان بی‌نتیجه می‌ماند.

آزرمی با بیان اینکه سازمان بهزیستی تنها نهادی است که به یاری معلولان شتافته است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که طبق قانون مصوب حقوق معلولان تمام دستگاه‌های اجرایی وظایفی در قبال این شهروندان دارند.

وی با بیان اینکه طبق نص صریح قانون صدور پروانه‌های کسب و کار و ساخت مسکن و همچنین ثبت نام معلولان در دانشگاه‌ها باید رایگان باشد، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و عمرانی شهرداری‌ها و موسسات خدمات عمومی از قبیل مراکز درمانی، آموزشی، بانک‌ها، معابر، ناوگان حمل و نقل عمومی، پارک‌ها و اماکن تفریحی باید بر طبق قانون برای ایاب و ذهاب معلولان مناسب‌سازی شوند.

رئیس اداره بهزیستی جهرم با بیان اینکه مسئولان و برنامه‌ریزان شهری و روستایی توجهی به این مهم نشان نمی‌دهند ادامه داد: عدم مناسب‌سازی محیط‌های شهری و روستایی خانه‌نشینی و منزوی شدن معلولان را در بر دارد.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی معلولان در جهرم صفر است، بیان کرد: با توجه به درخشش چند معلول جهرمی در مسابقات پاراالمپیک در این شهرستان حتی یک متر فضای اختصاصی ورزشی برای آنها وجود ندارد.

آزرمی گفت: اگر امکانات برای معلولان فراهم شود استعدادهای ناب ورزشی، فرهنگی و اجتماعی آنان ظهور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان