کد خبر: ۳۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۱

خرد:منافع کشاورزان فارس به جیب دلالان می رود

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه منافع کشاورزی فارس به جیب دلالان می‌رودگفت: محصولات کشاورزان به قیمت بسیار پایین خریداری می‌شوند اما مصرف کننده همان محصول را در بازار به چند برابر قیمت خریداری می‌کند.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد در جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور تنی چند از فرماندهان سپاه فجر استان فارس برگزار شد با بیان اینکه با تمهیدات اندیشیده شده توسط دولت، هم‌اینک کشاورزی محور توسعه کشور قرار داده شده است اظهار داشت: بخش کشاورزی اشتغالزایی بسیار فراوانی دارد  که می‌تواند ضمن حل مشکل بیکاری، موانع موجود بر سر تحریم‌ها را نیز از میان بردارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: فضای ایجاد شده در کشور در راستای توسعه بخش کشاورزی و تامین منابع تسهیلاتی ارزان‌قیمت فرصت مغتنمی برای استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی است که نباید زمینه سو استفاده برای برخی افراد به وجود آید.

این مقام مسئول واسطه‌ها و دلالان را از موانع مهم در مسیر عرضه محصولات کشاورزی با قیمت مناسب به مصرف کننده عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر انواع محصولات کشاورزی به صورت مکفی و با کیفیت در این استان تولید می‌شود و اگر چه این محصولات از کشاورزان به قیمت بسیار پایین در مزرعه یا باغ خریداری می‌شوند اما مصرف کننده همان محصول را در بازار به چند برابر قیمت خریداری می‌کند.

وی تصریح کرد: ما به طور قاطع بیان می‌کنیم که در زمینه تولید هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد اما عدم شفافیت امور و ناهماهنگی‌ها در حوزه بازار و توزیع سبب شده است تا برخی از این آشفتگی و نابسامانی سوءاستفاده کرده و سودهای کلانی را به جیب بزنند.

در ادامه این جلسه مشاور عالی فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز با معرفی سپاه پاسداران به عنوان ستون محکم و نقطه اطمینان‌بخش مردم افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیرویی الهی در مقابل تهدیدات دشمنان است و این نیروی مردمی در راستای پیش‌برد اهداف نظام اسلامی و در حوزه مسائل استراتژیک، تولید علم، فناوری، اقتصادی و ... نقش مهمی برعهده داشته و به خوبی ایفای نقش کرده است.

یدالله بوعلی ادامه داد: سپاه و نیروهای بسیج با برخورداری از ظرفیت بالا در تمام زمینه‌ها می تواند نقش اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی و عبور از تحریم‌ها داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید در بخش کشاورزی از جمله پرورش طیور می‌توان از نیروهای بومی بسیجی استفاده تا ضمن ایجاد اشتغال در امر تولید و اتکا به خود کمک کرد.

نظرات بینندگان