کد خبر: ۳۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۱۵ آذر ۱۳۹۱

تقدیر از تلاش‌های ایران برای مقابله با مواد مخدر

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران گفت: مواد مخدر یک مسئله بغرنج جهانی است که کشور ایران در مقابله با آن تلاش‌های ارزشمند بسیاری انجام داده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، برنارد دویل در بازدید از خدمات بهزیستی به مهاجران خارجی در فارس اظهار داشت: مسئله مواد مخدر پیچیدگی‌های خاصی دارد و ایران در این زمینه تلاش قابل قبولی انجام داده است.

وی افزود: مشکلات روحی و روانی پناهندگان به دلیل زندگی در کشور بیگانه دو چندان می‌شود و بهزیستی ایران در این زمینه کار بزرگی را به طور روزانه انجام می‌دهد.

دویل همچنین در بازدید از مدرسه راهنمایی شهید عباسپور ابراز داشت: در بازدیدی که از افغانستان داشتیم متوجه شدیم که امکانات آموزشی ایران برای افغانیان بهتر از خود آن کشور است.

وی تصریح کرد: از مسئولان ایرانی و اولیای دانش‌آموزان و دانش‌آموزان ایرانی که امکانات خود را در اختیار میهمانان خارجی قرار می‌دهند، تشکر می‌کنم.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران در جمع افاغنه حاضر در امامزاده سید‌محمد شیراز بیان کرد: با همکاری وزارت بهداشت مسئله بیمه مهاجران افغان حل شد و در زمان بسیار کوتاهی کارت‌های بیمه آنان صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: زمانی این کارت برای مهاجران صادر شود، تمام هزینه‌های بیمه در زمان شش‌ماهه نبود کارت پوشش داده می‌شود.

به گزارش فارس، در این بازدید، سفیر اتریش، وزیر مختار بلژیک، وزیر جمهوری چک، دبیر اول فرانسه، رایزن مجارستان، دبیر دوم ژاپن، سفیر سوئد، سفیر سوئیس و رایزن برزیل و مدیر کل اداره اتباع وزارت کشور، ریاست کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان را همراهی می‌کردند و علاوه بر مدرسه عباسپور دهپیاله، درمانگاه حر ریاحی، مرکز «سی بی آر» بهزیستی و برخی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اتباع و مهاجران مورد بازدید قرار گرفت.

 

نظرات بینندگان